به منظور پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی های احتمالی در مناطق بحرانی و حساس به آتش سوزی شهرستان لارستان ۱۰ کیلومتر آتش بر احداث شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، منصور رضایی‌ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان گفت: با اشاره به افزایش دما و خطر وقوع آتش‌سوزی احتمالی در سطح عرصه های جنگلی و مرتعی در منطقه بحرانی «کرمستج» شهرستان لارستان ۱۰ کیلومتر آتش بر احداث شد.

وی افزود: این اقدام به همت اداره منابع طبیعی شهرستان لارستان و با همکاری شورا ودهیاری این منطقه و در راستای پیشگیری از وقوع هرگونه آتش سوزی انجام شده است.

رضایی، از آماده سازی تیم های واکنش سریع و عملیاتی برای اطفا حریق های احتمالی در شهرستان خبر داد و اظهار داشت: گشت های ویژه و نیروهای حفاظتی منابع طبیعی شهرستان به صورت شبانه روزی در حالت آماده باش کامل قرار دارند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان در ادامه با اشاره به مشارکت دامداران و بهره برداران عرصه های منابع طبیعی درجهت پیشگیری از حوادث طبیعی به ویژه حریق و آسیب های جدی به عرصه های منابع طبیعی خواستار همکاری و تعامل بیشترمردم و بهره برداران در راستای فعالیتهای پیشگیرانه و جلوگیری از آتش سوزی در این عرصه ها شد و گفت: فرهنگسازی در بین روستاییان و تقویت فرهنگ حفاظت از طبیعت نقش بسزایی در جلوگیری از تخریب و آسیبهای وارده به این عرصه ها دارد.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده حریق در عرصه ها با شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع تماس حاصل کنند.
انتهای پیام/م

ایجاد «آتش بر» در اراضی ملی لارستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار