رئیس سازمان شیلات عنوان کرد:

پیگیری برای آزادی صیادان ربوده شده توسط دزدان دریایی

رئیس سازمان شیلات گفت: پیگیر آزادی صیادان در بند سومالی هستیم و موضوع را به طور مستمر از طریق وزارت امور خارجه پیگیری می‌کنیم.

پیگیری برای آزادی صیادان ربوده شده توسط دزدان دریاییبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، هم‌اکنون ۱۸ صیاد سیستان و بلوچستانی در بند تروریست‌ها و دزدان دریایی سومالی هستند که ۴ تن از این‌ها در بند دزدان دریایی و ۱۴ نفر هم در بند گروه تروریستی الشباب شاخه القاعده در آفریقا هستند.

محبعلی خون‌میرزایی رئیس سازمان شیلات ایران درباره آخرین جزئیات آزادی این صیادان گفت: هر تعداد صیادی که در سومالی و یا هرجای دیگری اسیر می‌شوند، ما در سازمان شیلات و ما آن‌ها را از وزارت امور خارجه پیگیری می‌کنیم و پیگیری مان هم یک پیگیری مستمر است تا ان‌شاءالله آزاد شوند.

وی درباره اعطای مجوز به ۶ هزار صیاد بی هویت بلوچستان گفت: ما ظرفیت منابعان در سواحل نزدیک کم و در خطر است، اگر در این سواحل مجوز بدهیم معیشت جامعه صیادی‌مان به خطر می‌افتد بنابراین سرمایه‌گذاری‌مان برای روش‌های نوین، صید فراساحل و منابع کمتر برداشت شده است.

رئیس سازمان شیلات ایران تصریح کرد: البته یک طرح توسعه پایدار شیلاتی را تقدیم حضور استانداری محترم کردیم که در چارچوب آن، چه برای صیادان بی‌مجوز و چه جوانان دیگر که در حوزه شیلات علاقه‌مند باشند پیش‌بینی کردیم که با آموزش‌های لازم آن‌ها را توانمند کنیم.

انتهای پیام/م

آخرین وضعیت صیادان ربوده شده

برچسب ها: شیلات ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.