اجرای طرح انتقال پساب از تصفیه خانه فاضلاب به شرکت فولاد مبارکه

با حضور وزیر نیرو عملیات انتقال پساب از تصفیه خانه فاضلاب به شرکت فولاد مبارکه کلید خورد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،هاشم امینی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در این آیین، این طرح را یکی از طرح‌های کلان این استان در حوزه وزارت نیرو معرفی کرد و گفت: با توجه به چالش بهداشتی و زیست محیطی فاضلاب شهر‌های حاشیه زاینده رود و نبود وجود منابع دولتی برای اجرای این طرح‌ها با پیگیری‌های لازم از سال ۹۲ موضوع بازچرخانی و استفاده از پساب‌ها در دستور کار فولاد مبارکه قرار گرفت.

هاشم امینی افزود: براساس تفاهم نامه‌ای با شرکت فولاد مبارکه عملیات اجرایی طرح تصفیه و بازچرخانی فاضلاب ۹ شهر در قالب قرارداد بیع متقابل با سرمایه گذاری هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی به این واحد صنعتی اختصاص داده شد.

وی، طول اجرای شبکه فاضلاب در شهرستان‌های مبارکه ولنجان را حدود ۵۰۰ کیلومتر بیان کرد و گفت: با اجرا این طرح ۲۷۷ میلیون مترمکعب پساب تصفیه خانه فاضلاب به شرکت فولاد مبارکه انتقال می‌یابد.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان، سرعت اجرای شبکه فاضلاب را در منطقه مبارکه ۱۸ برابر میانگین ۱۹ سال گذشته بیان کرد و افزود: اجرای حدود ۲۲۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در مبارکه و ۲۷۰ کیلومتر در شهرستان لنجان همچنین ساخت تصفیه خانه‌ای در شهر سده و ورنامخواست در بازده زمانی حدود سه سال از مراحل اجرای این طرح است.

هاشم امینی گفت: به موجب الحاق قرار داد بیع متقابل میان فولاد مبارکه و آبفا اصفهان ۱۶۷ کیلومتر شبکه فاضلاب در شهر‌های دیزیچه و زیبا شهر با سرمایه گذاری ۵۵۹ میلیارد ریال هم اجرا شد.

انتهای پیام/م

 

اجرای طرح انتقال پساب از تصفیه خانه فاضلاب به شرکت فولاد مبارکه

برچسب ها: وزارت نیرو ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار