پنتاگون: آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست

سخنگوی پنتاگون اعلام کرد واشنگتن به دنبال جنگ با ایران نیست، اما آماده است تا از نیرو‌ها و منافع آمریکا در منطقه دفاع کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست؛ اما آماده است تا از نیرو‌های آمریکایی و منافع این کشور در منطقه دفاع کند.

سخنگوی پنتاگون همچنین اعلام کرد جدیدترین عملیات استقرار ۱۰۰۰ سرباز دیگر در خاورمیانه که روز دوشنبه اعلام شد، شامل گردان موشکی پاتریوت، هواپیما‌های باسرنشین و بدون سرنشین و دیگر تجهیزات بازدارندگی می‌شود.

موضع پنتاگون پس از آن بیان می‌شود که مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد هدف از اعزام هزار سرباز دیگر به خاورمیانه، اقدامی بازدارنده است و رئیس جمهور ترامپ به دنبال جنگ جدیدی با ایران نیست. وی همچنین با بیان اینکه دولت آمریکا به کمپین فشار به ایران ادامه می‌دهد، مدعی شد: ما همچنین به کار خود برای قانع کردن ایران به اینکه ما مصمم و آماده بازداشتن تهران از هرگونه فعالیت تجاوزکارانه جدید هستیم، ادامه می‌دهیم.

پمپئو این سخنان را در سفری غیرمعمول که به مقر ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در شهر تمپا واقع در ایالت فلوریدا داشت، بیان کرد.

گفتنی است نگرانی‌ها از بالا گرفتن تنش در منطقه هفته گذشته و پس از حمله به دو نفتکش در خلیج عمان تشدید شد. آمریکا پس از این حادثه، بدون ارائه اسناد و دلایل محکم، ایران را به دست داشتن در این حمله متهم کرد. این در حالی است که مقامات ایران به صراحت این اتهام را رد کرده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، پنتاگون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۸:۵۰ ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
باید هوشیار بود اینکه میگن به دنبال جنگ نیستیم برای غافلگیر کردن و فرصت کافی برای چیدن مهرها برای حمله است در این موقعیت باید ما هم به فکر جمع کردن و چگونگی چیدن تجهیزات باشیم که در اولین دستدرازی دشمن بیشترین تلفات و خسارت را به او وارد کنیم
چه بسا بعضی اوقات ارایش جنگی گرفتن به اندازه سالها جنگ, دشمن را بیشتر در لاک خود نگه میدارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
جراتش رو نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
جرات بکنه بخواهد دست از پا خطا کنه چنان سیلی بوخوره که دنیا بلرزه
آخرین اخبار