شیراز میزبان دومین اجلاسیه تولیت‌های آستان‌های مقدس ایران

دومین اجلاسیه تولیت‌های آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه ایران به میزبانی سومین حرم اهل بیت (ع) در شیراز آغاز شد.

آغاز دومین اجلاسیه تولیت‌های آستان‌های مقدس ایران در شیرازبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت‌الله دستغیب تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (علیهما السلام) در این اجلاسیه به انگیزه تشکیل این نوع اجلاسیه‌ها از آغاز تاکنون اشاره کرد و گفت: خاندان نبوت نشات گرفته از نور خدا هستند، لذا وحدت و همکاری متولیان بقاع متبرکه این بزرگواران به نحو اخص سازنده است.

وی با تصریح بر اینکه آستان‌های مقدس قبله امید و آرامش برای ارادتمندان و دوستداران خاندان نبوت بوده و هستند و ملجأ و مامن برای عموم مردم محسوب می‌شوند، افزود: بقاع آن‌ها فرصتی است برای شناساندن معارف اسلامی که برای ارتقای معنوی به بهترین وجه باید از آن‌ها استفاده کرد.

آیت‌الله دستغیب به جایگاه رفیع احمد بن موسی (ع) از نظر پدر بزرگوارشان در تعبیر مرحوم شیخ مفید اشاره کرد و به تشریح ویژگی‌های کریمانه این امامزاده واجب‌التعظیم پرداخت.

تولیت آستان شاهچراغ (ع9 با بیان اینکه یکی از موازین عظمت امامزادگان تعهد آن‌ها نسبت به، ولی امر زمانشان بوده است، گفت: در احوالات احمدبن‌موسی (ع) با توجه به تحلیل تاریخ معاصر ایشان ملاحظه می‌شود که اقدامات بزرگ وی برخاسته از برادر و، ولی امر زمان خود بوده است.
در این جلسه تولیت‌های آستان‌های مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، مسجد جمکران، حرم مطهر عبدالعظیم حسنی و نماینده آستان مقدس رضوی عایه السلام حضور دارند.

دومین اجلاسیه آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه صبح امروز با حضور تولیت‌ها و نمایندگان حرم‌های مطهر حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، حضرت معصومه (س)، حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع)، حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و نماینده، ولی فقیه در سازمان حج و زیارت در شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) آغاز بکار کرد.
انتهای پیام/م

آغاز دومین اجلاسیه تولیت‌های آستان‌های مقدس ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار