نخستین عمل جراحی "کویلینگ" غرب کشور در همدان

نخستین بار، عمل جراحی کویلینگ در بیمارستان بعثت همدان انجام شد.

نخستین عمل جراحی دکترخزایی، متخصص بیماریهای مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگارگروه  استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، گفت: این عمل جراحی برای بیمارانی که دچار خونریزی حادمغزی و خونریزی‌های تحت عنکبوتیه داخل عروقی می‌شوند کاربرد دارد و با استفاده از یک سری فنر‌ها در داخل عروق محل پارگی مسدود و از خونریزی جلوگیری می‌شود.

با انجام به موقع این عمل جراحی، از سکته مغزی بیماران ، پیشگیری می شود.

وی با بیان اینکه عمل کویلینگ روشی ایمن است ونیاز به بستری‌های طولانی مدت ندارد گفت: بیمارانی که تحت این نوع عمل جراحی بسته قرار می‌گیرند یک تا دو روز در بیمارستان بستری و سپس مرخص می‌شوند.

این متخصص مغز اعصاب گفت: عمل جراحی کویلینگ برای بیمارانی که جراحی باز برای آن‌ها خطر بیشتری داشته باشد مناسب است.

دکتر خزایی افزود: جراحی کویلینگ در درمان "آنوریسم"  (Cerebral aneurysm) یا برآمدگی یا کیسه‌ای شکل شدن دیواره شریان و رگها هم کاربرد دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا هم گفت: با خرید تجهیزات مورد نیاز و بهره گیری از متخصص این نوع جراحی، جراحی کویلینگ نخستین بار در غرب کشور در بیمارستان بعثت همدان انجام می‌شود.

دکتر جلالی افزود: در سال‌های گذشته بیماران برای درمان باید به تهران - شیراز و اصفهان مراجعه می‌کردند و اکنون این خدمت درمانی در همدان به بیماران غرب کشور هم می تواند ارائه می‌شود.

انتهای پیام/م

نخستین عمل جراحی "کویلینگ" غرب کشور در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.