تامین آب شرب اولویت های وزارت نیرو برای همه مناطق کشور است

وزیر نیرو در بازدید از پروژه های آب رسانی روستایی نایین گفت: هموطنان عزیزمان در این مناطق خاطر داشته باشند که تامین آب بلند مدت برای مصارف شرب جای نگرانی نیست و دولت با جدیت این موضوع را دنبال خواهد کرد.

رضا اردکانیان وزیر نیرو در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: طرح‌های مختلفی برای تامین آب بلند مدت و پایدار شهرستان در دست انجام بوده و برنامه ما این است که با تخصیص اعتبارات لازم از صندوق توسعه ملی آب رسانی روستایی در چهار روستا و در ۵۲ روستا را با کیفیت و مناسب برای مصارف شرب و بهداشت مشروب تامین خواهد شد.

به گفته وزیر نیرو، تا سال آینده علاوه بر این بحث تامین دراز مدت آب از سامانه دوم یا سامانه موسوم به دوم شهرستان‌های متعددی را در استان در بر می‌گیرد جزو برنامه‌هایی است که در حال اجرا است.
وی با اشاره به طرح فاضلاب افزود:تصفیه خانه و شبکه انتقال فاضلاب‌ها اجرا شده و با توجه به اطمینانی که از وجود شبکه آب است آب تصفیه شده به عنوان آب مطمئن مورد استفاده صنعت قرار می‌گیرد.

اردکانیان بیان نمود: ما سرمایه گذاران را تشویق می‌کنیم تا برای استفاده از ظرفیت‌های صنعتی و معدنی این منطقه اطمینان خاطر داشته باشند و از وجود منبع لازم برای صنعت بتوانیم شاهد رونق تولید باشیم.

این وزیر نیرو با اشاره به اینکه تامین آب شرب اولویت‌های وزارت نیرو برای همه مناطق کشور است اظهار نمود: تثبیت جمعیت یک مقوله مهم در امنیت ملی ودر حفظ تاریخ، فرهنگ و تمدن ما است که از این حیث فکر می‌کنیم باید در تخصیص منابع هم با اولویت به این مسئله بپردازیم و هموطنان عزیزمان در این مناطق اطمینان خاطر داشته باشند تامین آب بلند مدت برای مصارف شرب جای نگرانی نیست و دولت با جدیت این موضوع را دنبال خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در تابستان قطعی برقی وجود ندارد گفت: امسال فصل گرما زودتر شروع شده وگرمای نسبتاً فراگیری را دربرگرفته که بالغ بر ۱۳۹۰ مگاوات توان مصرفی ما افزایش پیدا می‌کند و نیاز به توان بیشتری داریم که می‌بایست الگوی مصرف را رعایت کنیم.

اردکانیان با تاکید بر اینکه کلیه نهاد‌های دولتی و عمومی در مصرف برق می‌بایست رعایت لازم را داشته باشند گفت: در سازمان‌های دولتی ونهاد‌های عمومی باید از دستگاه‌های سرمایشی درست استفاده شود، چنان چه از حد مجاز تجاوز کنند براساس تصمیمی که دولت گرفته هم مشمول جرائم سنگینی خواهند شد و تعرفه آن‌ها افزایش پیدا می‌کند و با توجه به اجازه‌ای که به استانداران داده شده برای تغییر ساعات کار اداری در مواردی که احیاناً غفلتی صورت بگیرد و رعایت نشود نسبت به قطع سیستم برق اقدام خواهد شد، چون فوق العاده مهم است که مادر فصل تابستان بتوانیم با اطمینان بالایی برق مورد نیاز کشور را تامین کنیم و با قطعی برق مواجه نشویم.

وزیر نیرو با اشاره به ساخت آب انبار‌ها توسط خیرین بیان نمود: یکی از عادات بسیار خوب هموطنان به ویژه در مناطق کویری مشارکت خیرین در امر آبرسانی است که وجود آب انبار‌های وسیع در این مناطق علامت این شوق و علاقه خیرین است.

وی در پایان گفت: خوشبختانه در وزارت نیرو در بخش مربوطه اساسنامه مشارکت خیرین در امر آبرسانی تدارک شده و درحال کار است و ما برای این امر هم تشویق می‌کنیم هم درخواست می‌کنیم خیرین عزیز در این زمینه باقیات الصالحاتی داشته باشند.

در سفر بازدید وزیر نیرو به نایین پروژه آب رسانی دهستان و بهارستان بازدید شد که موضوعات پساب فاضلاب، تغییر در تعرفه‌های برق نایین و خوروبیابانک، چاه‌های آب کشاورزی، آب رسانی به برق خوروبیابانک، ادامه لوله کشی مسیر آب رسانی مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/م
 

حضور وزیر نیرو در نایین




 
 
برچسب ها: وزارت نیرو ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.