همایش گردشگری سلامت کشور‌های عضو اکو در اردبیل به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، در مراسم اختتامیه این همایش بیانیه ۲۵ ماده‌ای که به تصویب کشور‌های عضو و شرکت کننده در همایش رسیده بود قرائت شد.

در این بیانیه بر همکاریهای مشترک در حوزه گردشگری سلامت به ویژه گسترش همکاری فنی و مهندسی کشورهای عضو اکو در راستای توسعه زیرساخت های گردشگری سلامت با تشکیل کنسرسیوم های مشترک، استفاده از گردشگری سلامت به عنوان ابزاری برای دیپلماسی اقتصادی، توسعه نمایشگاه های گردشگری سلامت و توجه به ساخت هتل ها و مراکز تندرستی تاکید شده است.

شرکت کنندگان در این همایش اضهار امیدواری کردند تعاملات و همکاری های کشورهای عضو اکو موجب مبادله گردشگران بین کشورها و خصوصا از کشورهای خدمات گیرنده به کشورهای خدمات رسان همچون ایران و ترکیه باشد.

کرباسی معاون بین الملل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران هم از تشکیل دبیرخانه مستقل برای پیگیری و اجرای مصوبات همایش اردبیل خبر داد.

استاندار اردبیل هم برگزاری این همایش را بسیار خوب و مطالب مطرح شده در آن را بسیار سودمند ارزیابی کرد و گفت: استان اردبیل با توجه به قابلیت های گردشگری خود به ویژه گردشگری سلامت تلاش خواهد کرد هرچه سریعتر زیرساحت های لازم برای این حوزه را توسعه دهد و گردشگران خارجی بیشتری را جذب کند.

در پایان دومین همایش گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو مقاله ها و سخنرانی های برتر کارگاه های مختلف معرفی و از صاحبان آثار تجلیل شد.

انتهای پیام/ع

همکاری مشترک کشورهای عضو اکو در حوزه گردشگری سلامت

 

 

برچسب ها: گردشگری ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.