دادستان کل کشور مطرح کرد؛

دستگاه قضا مصمم به مبارزه با فساد

دادستان کل کشور گفت: مدیریت عالی دستگاه قضا باید نسبت به مبارزه با فساد قاطع باشد.

برخورد جدی دستگاه قضا نسبت به مبارزه با فسادبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا منتظری، دادستان کل کشور گفت: مهم این است که در دوران مسئولیت خود خوشنام و خدمتگزار مردم باشیم و تا زمانی که توان داریم در مسیر تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی کار کنیم.

وی افزود: مدیران باید شبانه روز و جهادی در راستای خدمت به مردم گام بردارند که در این راه خستگی معنایی ندارد.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه دادستان پیشین همدان در این شهر در سنگر دادستانی به مدت هشت ساله ادای وظیفه و انجام تکلیف کرده است، اظهار داشت: لاجرم این سنگر‌ها باید دست به دست شوند.

منتظری با اشاره به اینکه مدیری در کنار دست خود تابلو نوشته‌ای داشت که اگر پست‌ها و میز‌ها و سنگر‌ها همیشگی بود به من و تو نمی‌رسید، افزود: خوشابه حال مدیری که چند صباحی که مدیریت می‌کند، در زمان رفتن به خوشنامی برود.

وی با تأکید بر اینکه آقای حمزه از دادستان‌های خوب ما بود، گفت: این پیام‌هایی که امروز در این جلسه از سوی مسئولان خوانده شد به نظرم گزافه‌گویی نبوده است.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه آقای حمزه باید پیشانی به آستان پروردگار متعال بساید و شاکر باشد که بعد از هشت سال در سنگر دادستانی با خوشنامی می‌رود، بیان کرد: بنا نیست که یک مدیر برای سال‌های طولانی در جایگاهی بماند و تحول و جابجایی از امتیازاتی است که برای یک مدیر باید لحاظ شود.

منتظری با بیان اینکه آقای حمزه تقاضای بازنشستگی داشت که بنده با اختیاراتی که داشتم مانع شدم، خطاب به دادستان سابق همدان ادامه داد: آقای حمزه اگر قرار به بازنشستگی باشد بنده باید بازنشسته شوم که ۳۸ سال سابقه کار قضا دارم، پس باید تا زمانی که توان فکری و جسمی وجود دارد، ماند و خدمت کرد.

وی در ادامه برای خانجانی دادستان جدید همدان آرزوی توفیق کرد و با بیان اینکه امیدواریم ایشان بتوانند خلف جامع‌تر و کوشا‌تر و تلاش‌گری برای آقای حمزه باشد، یادآور شد: امروز خاطره شهادت چمران و ۳۰ خرداد سال ۶۰ روز آغاز اعلام جنگ نظامی جریان آمریکایی اسرائیلی نفاق است.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه در چنین روزی در تهران در دادگاه انقلاب و از نزدیک شاهد بودم که جنایتکاران بعد از ضربه خوردن چگونه مرتکب جنایات میدانی و خیابانی شدند، افزود: جنایتکاران زن و مردم، مسئول و غیر مسئول را می‌کشتند و روز ۷ تیر حادثه فراموش نشدنی شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان در دفتر حزب جمهوری را رقم زدند.

منتظری با بیان اینکه حادثه کربلا برای اسلام بسیار پر هزینه بود، تصریح کرد: یک شخصیت آسمانی مثل سیدالشهدا با ۷۲ شهید کربلا در تاریخ اسلام داریم که هزینه سنگینی بر اسلام وارد شد، اما آثار کربلا و شهادت امام حسین (ع) به قدری ارزشمند و مؤثر بوده که تا امروز آنچه از بقای اسلام و مبارزه با کفر و ظلم شاهد هستیم از آثار خون سیدالشهدا است.

وی با اشاره به اینکه حادثه ۷ تیر نیز با پایین آوردن جایگاه، همانند حادثه کربلا بود، خاطرنشان کرد: شهادت آیت الله بهشتی و یاران ایشان ضایعه دردمندی برای انقلاب بود، اما تاثیرات زیادی بر انقلاب داشت.

دادستان کل کشوربا تاکید بر اینکه ما خیلی به انقلاب بدهکار هستیم، افزود: هرچه تلاش کنیم و شبانه روز برای خدمت به مردم و نظام وقت بگذاریم، نمی‌توانیم بخشی از دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کنیم.

منتظری با اشاره به اینکه در حوزه قضا باید کمر همت ببنیدیم، گفت: امر قضا از نظر اهمیت به گونه‌ای است که خداوند این جایگاه و پست را برای انبیا قرار داده است و همه مدیران در نظام جمهوری اسلامی مسئولیت دارند، اما مسئولان قضایی مسئولیت سنگین‌تری دارند، چون باید مجری عدالت باشند.

وی با اشاره به اینکه انتظار به حق مردم، اجرای عدالت است، ادامه داد: حرکات، سکنات، سخن گفتن قاضی باید ویژه دستگاه قضا باشد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه رهبری برای من و شما چهارچوب تعیین کرده و ایشان فرمودند که دستگاه قضا باید ۱۰۰ درصد انقلابی باشد، افزود: وای به حال من اگر در چنین جایگاهی برخلاف خواسته، ولی فقیه حرکت کنم، در این صورت قطعاً جهنم را برای خود می‌خرم.

منتظری با اشاره به اینکه پیش از پرداختن به فساد در جامعه باید به مبارزه با فساد درون بپردازیم، تأکید کرد: مدیریت عالی دستگاه قضا مصمم است نسبت به مبارزه با فساد در دستگاه قضا برخورد کند و هیچ تعامل و تسامحی نخواهد داشت.

انتهای پیام/ ب

مبارزه با فساد در دستگاه‌های قضایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.