عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری:

برخورد با بدحجابی تنها وظیفه نیروی انتظامی نیست/مسئله فساد و فحشا یک توطئه است

آیت الله خاتمی: گفت:برخورد با بدحجابی تنها وظیفه نیروی انتظامی نیست،تمام دستگاه ها در این امر باید به وظایف خود عمل کنند.

برخورد با بدحجابی تنها وظیفه نیروی انتظامی نیست/مسئله فساد و فحشاء یک توطئه استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ آیت الله سید احمد خاتمی در دیدار فرمانده انتظامی استان قم روز پنجشنبه با تقدیر از خدمت صادقانه پلیس در ابعاد مختلف،اظهار کرد: باید مسئولان باور کنند مساله فساد و فحشاء عادی نیست، بلکه یک توطئه است.

وی اضافه کرد: یک بخش از مشکل ما همین است، یعنی کسانی که باید باور کنند، هنوز باور نکرده و در عمل نشان نداده‌اند که این امر یک خطر جدی است.

وی ادامه داد: من اعتقاد ندارم که افراد بدحجاب یا بی حجاب، دشمن نظام هستند، بلکه معتقدم توجه و آگاهی ندارند و نمی‌دانند که عمق عمل آنان چه خطری حتی برای خودشان دارد.

آیت الله خاتمی با تاکید بر اینکه برخورد فیزیکی با متخلفان باید قانونی باشد، تصریح کرد: همان طور که کشف حجاب منکر است، قانون شکنی هم در جمهوری اسلامی منکر است و هر کار غیر قانونی محکوم است.

وی با بیان اینکه فقط نیروی انتظامی نباید هزینه‌های برخورد با بدحجابی را به جان بخرد، گفت: همه دستگاه‌های مسئول از جمله وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم، فرهنگ و ارشاد اسلامی، همچنین دفتر و سازمان تبلیغات اسلامی و دستگاه قضا وارد میدان شوند و قانون را اجرا کنند.

وی تاکید کرد: برای مقابله با منکر، باید هم کار فرهنگی شود و هم از قدرت استفاده شود، چون برخی از مرتکبان منکر، وقیح شده‌اند و این خطرناک است.

عضو خبرگان رهبری افزود: نباید کار به جایی برسد که مرتکبان منکر با ناهیان از منکر برخورد فیزیکی کنند، این خطر جدی است و قوه قضائیه و نیروی انتظامی باید به وظیفه شأن عمل کنند، همانظور که تاکنون عمل و مقابله کرده‌اند.

وی گفت: مأموران اجرایی این عرصه باید انگیزه ذاتی و مضاعف داشته باشند و برای عفاف دل بسوزانند و دقت کنند که سوژه به دست مرتکبان منکر ندهند؛ حتی اگر مرتکب منکر تندی کرد، مأمور نظام با او مقابله نکند و بگذارد قانون با او برخورد و مقابله کند.

انتهای پیام/ش

دیدار فرمانده انتظامی قم با آیت الله خاتمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار