برپایی اولین جشنواره ونمایشگاه مد لباس کردی در سنندج

اولین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس کردی ۵ تا ۱۰ مرداد ۹۸ در قالب برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور استان‌های کردنشین در سنندج برگزار می‌شود.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، معاون امور هنری، سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: این جشنواره، نخستین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس کردی سنندج با هدف صیانت از هویت ملی ، تقویت همگرایی ملی و ترویج مد و لباس اسلامی ایران  می باشد.

سامان احمدی گفت: با اینکه فراخوان این جشنواره در بین استان‌های ایلام، آذربایجان غربی، خراسان شمالی، کرمانشاه و کردستان اعلام شده است، این جشنواره در بخش‌های رقابتی، نمایشگاه و پژوهش پیش بینی شده است که بخش رقابتی جشنواره شامل طراحی لباس، طراحی دوخت، طراحی پارچه و بخش مد و لباس است.

وی بیان کرد: بخش نمایشگاه شامل مسابقه ایده تا اجرا (تیم‌های طراحی و لباس و دوخت)، زیورآلات، کیف و کفش محلی، غرفه تولید کنندگان پارچه و لباس کردی و بافت‌های سنتی محلی است.

سامان احمدی خاطر نشان کرد: آخرین مهلت ارسال آثار ۲۰ تیرماه جاری و کار داوری اولیه و اعلام نتایج آثار راه یافته به جشنواره و نمایشگاه تا ۳۰ تیر اعلام می‌شود. زمان برگزاری نمایشگاه نیز ۵ تا ۱۰ مرداد ۹۸ در محل برگزاری عمارت خسرو آباد و مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج پیش بینی شده است.

انتهای پیام / م

سنندج میزبان نخستین جشنواره  و نمایشگاه مد لباس کردی

برچسب ها: جشنواره ، لباس محلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.