معاون درمان وزارت بهداشت: ۱۰۰۰ نیروی متخصص به مناطق محروم اعزام می‌شود

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در قالب طرح عدالت آموزشی هزار نیروی متخصص در مناطق محروم اعزام می‌شود.

معاون درمان وزارت بهداشت: ۱۰۰۰ نیروی متخصص به مناطق محروم اعزام می‌شودبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم جان بابایی در سفر سرزده به چهارمحال و بختیاری از مراکز درمانی شهرستان اردل بازدید کرد.

قاسم جان بابایی در شهرستان اردل اظهار داشت: امسال در ادامه اجرای طرح تحول نظام سلامت ۴۰ بیمارستان به بهره‌برداری می‌رسد که تاکنون برخی از بیمارستان‌ها هم تجهیز شده‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۸ هزار تخت بیمارسانی دولتی در بیمارستان‌های سراسر کشور وجود دارد، افزود: تا پایان امسال ۵ هزار تخت بیمارستانی دیگر به بیمارستان‌های کشور اضافه می‌شود.

معاون درمان وزارت بهداشت بیان کرد: در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت ۱۰۰ کلینیک ویژه و ۱۴۰ اورژانس بیمارستانی در برنامه وزارت بهداشت است که بهره‌برداری شود.

جان‌بابایی با اشاره به توزیع نیروی متخصص در مناطق محروم خاطرنشان کرد: یکی از قوانین خوبی که مجلس تصویب کرده سهمیه عدالت آموزشی و یا سهمیه مناطق محروم است.

وی گفت: براساس این طرح ۳۰ درصد پذیرش ظرفیت در رشته پزشکی با افراد در مناطق محروم است که بعد از فارغ التحصیلی ۱۲ سال در منطقه خودشان باید خدمت کنند که سال گذشته ۶۸۰ نفر متخصص در مناطق توزیع شد و امسال این سهمیه به ۱۰۰۰ نفر افزایش یافته است.

معاون درمان وزارت بهداشت اضافه کرد: با اجرای سهمیه عدالت آموزشی نگرانی مردم در مناطق مرزی و کوهستانی که دسترسی کمتری به پزشک دارند کمتر می‌شود.

جان بابایی با اشاره به تولید دارو در کشور ادامه داد: بیش از ۹۵ درصد دارو‌ها داخل کشور تولید می‌شود و حتی برخی کشور‌ها دارو از ما خریداری می‌کنند و تعداد محدودی دارو وارد می‌کنیم.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت به تولید دارو‌های سرطانی که گران‌ترین دارو‌ها هستند ورود پیدا کرده است، گفت: در حال حاضربهترین تجهیزات ارتوپد و پروتز در کشور خودمان در حال تولید است و بنا داریم تولید را به حدل نیاز برسانیم.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشارهبه تجهیز برخی از بیمارستان‌های استان بیان کرد: در چهارمحال و بختیاری در بخش تأسیسات و پشتیبانی نیاز به کمک دارید، اما در شهرستان‌ها باید قسمتی از بیمارستان کوهرنگ و بازفت راه اندازی و کمبود‌ها جبران شود.

انتهای پیام/ب

صحبت های معاون درمان وزارت بهداشت در باره طرح عدالت آموزشی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.