کوالکام و اینتل نیز به صف مخالفان تحریم هوآوی پیوستند

پس از گوگل، کوالکام و اینتل نیز به دلیل مشکلات به وجود آمده از این قانون، به دنبال متقاعد کردن دولت آمریکا برای لغو تحریم‌ها علیه هوآوی هستند.

کوالکام و اینتل نیز به صف مخالفان تحریم هوآوی پیوستندبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ماجرای تحریم شرکت هوآوی از طرف دولت ترامپ و قطع همکاری شرکت‌های آمریکایی با این برند چینی بسیار جالب دنبال می‌شود، پس از اعلام نگرانی‌های آمریکا از امنیت تجهیزات هوآوی و تحریم این شرکت، تمامی شرکت‌های آمریکایی که همکاری عمیقی با هوآوی داشتند، مجبور به قطع همکاری شدند، این شرکت‌های بزرگ مانند گوگل، کوالکام و اینتل هرچند در ابتدا تلاشی برای مقابله با دولت آمریکا و تصمیم ترامپ نداشتند، اما حال پس از گذشت چند هفته، اخبار مخالفت‌ها و نارضایتی‌ها از این تصمیم یک به یک در حال رو شدن است.

پس از آن‌که دو هفته پیش، گوگل اعلام کرد که این تحریم به ضرر آینده این شرکت و سیستم‌عامل اندروید است، حال دیگر شرکت‌های آمریکایی نیز هم نظر با گوگل، به دنبال لغو این ممنوعیت همکاری هستند. خود هوآوی در ابتدا برای کاهش تاثیرگذاری تحریم آمریکا برروی هسته فناوری و درآمد این شرکت، اعلام کرد که چندین شرکت بزرگ آمریکایی با این تصمیم دولت ترامپ مخالف هستند و به دنبال راهی برای ادامه همکاری با هوآوی می‌گردند، البته نامی از شرکت‌ها برده نشد. اما حال بعد از گذشت تقریبا یک ماه، به گزارش رویترز، منابعی وابسطه به این ماجرا، از حقیقت امر و صحت ادعای هوآوی پرده برداشتند.

کوالکام و اینتل نیز به صف مخالفان تحریم هوآوی پیوستند

کوالکام و اینتل نیز به صف مخالفان تحریم هوآوی پیوستند

بر اساس اخبار جدید، کوالکام و اینتل با همکاری یکدیگر به دنبال ایجاد راهی برای خارج کردن هوآوی از تحریم‌های دولت آمریکا هستند، برآورد‌ها نشان می‌دهد دومین شرکت برزگ تولید کننده تلفن همراه در سال گذشته میلادی، در مجموع حداقل ۱۱ میلیارد دلار برای تامین قطعات خود به شرکت‌های آمریکایی پرداخت کرده که اینتل و کوالکام، سهم بزرگی از این مبلغ داشتند. حال با تحریم هوآوی، شرکت‌های آمریکایی نیز به قرارداد‌های بزرگ مالی خود با هوآوی فسخ کرده و یکی از اصلی‌ترین مشتریان خود را از دست داده اند.

کوالکام و اینتل نیز به صف مخالفان تحریم هوآوی پیوستند

کوالکام و اینتل نیز به صف مخالفان تحریم هوآوی پیوستند

گفته می‌شود این شرکت‌ها به دنبال لغو قانون تحریم هوآوی در دولت آمریکا یا حداقل ایجاد تبصره‌هایی برای فروش تجهیزات غیر امنیتی هستند، به طور واضح کوالکام به ادامه همکاری با هوآوی علاقه دارد و فروش تراشه‌های این شرکت به طرف چینی ارتباطی با تجهیزات ارتباطی و ۵G هوآوی ندارد. به همین جهت شرکت‌های آمریکایی برای جلوگیری از کاهش درآمد و به احتمال فراوان تولید خود، به دنبال صرف نظرکردن دولت این کشور از تحریم شرکت چینی و ادامه همکاری با هوآوی خواهند بود. حال باید دید آیا ترامپ با توجه به مشکلاتی که این قانون برای شرکت‌های آمریکایی ایجاد می‌کند، تحریم هوآوی را لغو خواهد کرد یا خیر؟


بیشتر بخوانید:اختلال شدید در اینترنت جهانی/ اینستاگرام و شبکه پلی‌استیشن از کار افتادند!


انتهای پیام/

کوالکام و اینتل نیز به صف مخالفان تحریم هوآوی

برچسب ها: فناوری ، گوشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار