قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای افزایش یافت

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان گفت: بر اساس پیشنهاد استاندار به سازمان برنامه و بودجه ، نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای با مصوبه شورای اقتصاد افزایش و برای اجرا ابلاغ شد.

قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای افزایش یافتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،  آرش فرزام صفت گفت: بر این اساس؛ نرخ خرید تضمینی برگ سبز درجه یک از ۳۲ هزار و ۷۵۰ ریال به ۳۶ هزار ریال و برگ سبز درجه دو از ۱۸ هزار و ۴۹۲ ریال به ۲۲ هزار ریال افزایش یافت.

وی تاکید کرد: افزایش قیمت فوق در تاریخ ۲۷ خرداد ماه جاری توسط سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شده و در خصوص خرید تضمینی سال زراعی جاری موضوعیت دارد.

وی میزان این افزایش را برای برگ سبز درجه یک ۳۲۵ تومان و برای برگ سبز درجه دو ۳۵۰ تومان عنوان و بیان کرد: این افزایش بها برای دولت بار مالی ندارد و به صورت کامل توسط کارخانه‌ها تقبل می‌شود.

فرزام صفت گفت: با اجرای این سیاست، میزان دریافتی حدود ۵۰ هزار خانوار چایکار از فروش برگ سبز، بیش از ۴۰ میلیارد تومان افزایش پیدا می‌کند.

معاون اقتصادی استاندار گیلان اقدامات دولت در چهار حوزه حذف ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی از واردات، عدم کاهش تعرفه واردات، تداوم صادرات چای داخلی و جلوگیری از ورود چای سنواتی (انباری) به بازار را موجب رونق نسبی این صنعت دانست و تصریح کرد: با وجود اقدامات مؤثر یاد شده، همچنان سطح درآمد چایکاران رضایت بخش نیست، اما اجرای سیاست جدید می‌تواند تا حدی هزینه‌های تولید و معاش کاربران را بهبود دهد.

انتهای پیام/س

افزایش خرید برگ چای

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.