امام جمعه اردبیل:

هوای نفس بزرگ‌ترین مانع خودسازی و خداشناسی است

امام جمعه اردبیل گفت: عدم پیروی از دستورات الهی و گرفتار گشتن در دام نفس و غرایز بزرگترین مانع خودسازی است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: عدم پیروی از دستورات الهی و گرفتار گشتن در دام نفس و غرایز بزرگترین مانع خودسازی است، چرا که اگر انسان طالب خداشناسی است باید ریشه تقوا را در خود تقویت سازد.

وی با اشاره به اینکه کنترل غرایز و هواهای نفسانی درست ترین مسیر برای دست یابی به کمال است، اضافه کرد: کنترل شهوت و هوای نفس بزرگ ترین شجاعت بوده چرا که خداوند متعال در آیات به خوبی به ما یادآوری می‌کند که صحیح‌ترین مسیر برای گام برداشتن به سمت خدا پیشه کردن تقواست.

امام جمعه اردبیل گفت: ایران اسلامی به گفته آمریکا کابوسی برای آمریکایی‌هاست و من می‌گویم ایران اسلامی، میخی در قلب آمریکاست. آمریکا هرچه بیشتر تقلا می‌کند این میخ بیشتر در قلب آمریکا فرو می‌رود.

وی افزود: آمریکا هشت سال حمله به ایران را تدارک دید اما ایران به خودکفایی نظامی رسید و توان نظامی ایران، آمریکا را در خلیج فارس در منطقه زمین گیر کرد و شدیدترین محاصره اقتصادی را درست کرد ولی ایران در بسیاری از تکنولوژی‌های حساس و غیرحساس به خودکفایی رسید. برجام را نقض کرد اما رسوای جهان شد و اعضا دیگر برجام به یکه‌تازی او معترض شدند.

وی افزود: آمریکا بارها جنگ روانی درست کرد که حمله نظامی را شروع می‌کنیم اما با عقب‌نشینی مفتضحانه، ایران را به یک قهرمان بزرگ که قدرت شکست یک ابرقدرت را دارد تبدیل کرد. آنها کاملا ناشیانه جنگ روانی شدید شروع کردند که به ایران حمله می کنیم؛ با این تبلیغ کل عالم اسلام به ایران ارادت مضاعف پیدا کرد چون آمریکا در نظر مسلمان‌ها در نهایت نفرت است. از آن طرف وقتی دیدند ایران کوتاه نیامد گفتند ما سر جنگ نداریم در نتیجه تلقی کل دنیا این شد که گفت آمریکا از ایران ترسید و در نتیجه باز شأن ایران بالاتر رفت. تا حال ناشیانه چندین بار صحبت جنگ و عقب‌نشینی از جنگ را مطرح کرده‌اند و در هر بار شأن ایران را بالا برده‌اند.

خطیب جمعه اردبیل ادامه داد: آنها نمی‌دانند که وقتی ایران را به حمله تهدید می‌کنند مسلمان‌های کشورهای دیگر به نفع ایران نذر می‌کنند. من خودم شاهد این حادثه بوده‌ام زمانی از آذربایجان زنگ می‌زدند که نذر کرده ایم اگر آمریکا حمله نکند قربانی بکشیم.

عاملی اظهار داشت: آمریکا به قصد خراب کردن ایران به عراق حمله کرد اما زمانی متوجه شد که عراق را در طبق زرین به ایران تقدیم کرده است. با این حمله خبیث‌ترین و ناپاک‌ترین دشمن ایران یعنی صدام از بین رفت و موالیان انقلاب اسلامی، عراق را به دست گرفتند و حالا هر چه تلاش می‌کند از طریق انتخابات و غیرانتخابات دیپلماسی عمومی را در عراق به دست بگیرد نمی‌تواند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: در جنگ 33 روزه به اسرائیل دستور دادند حمله به لبنان را شروع و با اسقاط حزب الله، بال و پر ایران را بزند اما در این جنگ نه تنها اسرائیل شکست خورد بلکه حزب الله توان نظامی فوق‌العاده پیدا کرد و حالا با مجهز شدن به هزاران موشک ویرانگر خواب راحت را از چشم اسرائیل ربوده است.

بیشتر بخوانید
امام‌جمعه کرمانشاه: نیروهای مسلح با سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکایی جانانه از سرزمین ایران دفاع کردند

ارومیه| ساقط کردن پهپاد جاسوسی آمریکا نشانه هوشیاری نیروهای مسلح ایران است

امام جمعه تبریز: ساقط کردن پهپاد آمریکایی، عزتی دیگر برای ایران است

وی افزود: به عربستان دستور دادند و علاوه بر دستور، پول و سلاح دادند که به یمن حمله کند اما با این جنایت نه تنها انصارالله ساقط نشد بلکه با جنایت وحشتناک عربستان در یمن آبروی آمریکا و ائتلاف آمریکا - اروپایی با خاک یکسان شد و همه جهانیان، عربستان و متحدان اصلی عربستان را محکوم کردند و علاوه بر آن انصارالله یمن به سلاح‌های پیشرفته دست یافت و حالا کاملا عاجز شده‌اند که این جنگ را چگونه خاتمه دهند.

عاملی گفت: آمریکا در این اواخر به حربه دیگری متوسل شد و آن پیشنهاد مذاکره بدون پیش‌شرط بود در حالی که ذره‌ای به مذاکره بدون پیش شرط اعتقاد ندارند و می‌خواستند در صف ملت انشقاق درست کنند و ملت ما دو قطبی شود. اما با رد آن هیبت ایران بالا رفت. بعد از آن به‌واسطه متوسل شدند و کشور بزرگی مثل ژاپن را واسطه کردند اما اظهارات مقام معظم رهبری در ملاقات با نخست وزیر ژاپن اعتبار فوق‌العاده برای ایران اسلامی درست کرد و باز تلاش آنها نتیجه عکس داد.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: حالا آخرین حربه آنها پراندن پرنده در فضای کشور اسلامی است که با نیت جاسوسی و عکسبرداری از مراکز حساس صورت گرفته بود اما این پرنده مبتلا به سرنوشت «آرکیو» قبلی شد که آن را سپاه به طور سالم در زمین نشانده بود و همین شکست نیز باعث شد که میخ هر چه بیشتر در قلب آنها فرو برود. در این ماجرا دنیا فهمید که متجاوز به حریم کشورها کیست؟ ناقض تمامیت ارضی کشورها کیست؟ ناقض حاکمیت ملی ملت‌ها کیست؟ ناقض قوانین بین‌المللی کیست؟ و برنده نزاع ایران و آمریکا کدام کشور است؟

عاملی گفت: ترامپ گفته ایران اشتباه کرده این هواپیما را ساقط کرد و من می‌گویم اشتباه را آن زمان کردی که سپاه را تحریم کردی و به خیرخواهی بزرگان آمریکا توجه نکردی که گفتند تحریم سپاه امنیت آمریکا را در منطقه به مخاطره می‌اندازد.

وی ادامه داد: ترامپ گفته ایران اشتباه بزرگی کرده این پرنده را ساقط کرده و من می گویم اگر ایران آن را ساقط نمی کرد اشتباه بزرگی می کرد. آیا شما در آمریکا در برابر تجاوز هوایی به کشور خودتان ساکت می‌مانید؟ آمریکا با این تجاوز ذائقه دفاعی ما را تست می کرد و حالا جواب تست را خوب تحویل گرفته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل اظهار داشت: توجه شود که اسقاط این هواپیمای بسیار پیشرفته احتیاج به تکنولوژی فوق‌العاده دارد و ما این تکنولوژی را در محاصره تکنولوژی به دست آورده ایم. موشک نقطه‌زن که ما با آن هدف بیخ گوش آمریکایی‌ها در سوریه را زدیم، یک تکنولوژی بسیار حساس است و ما آن را در محاصره تکنولوژی به دست آورده‌ایم. شاید اگر ما را محاصره نمی‌کردند اصلاً به فکر دستیابی به اینگونه تکنولوژی‌ها نبودیم.

وی گفت: همه رئیس جمهورهای آمریکا در تعامل با ایران، چهره آمریکا را خراب کردند اما ترامپ بیشتر از همه خراب کرد عقب افتادن ترامپ از تمام رقبا و نامزدها در انتخابات آمریکا درس بزرگی برای روسای جمهور آینده آمریکاست که با ایران محترمانه حرف بزنند.

عاملی افزود: با این همه شکست و با چهل سال دست و پنجه نرم کردن با ایران و زمین خوردن در برابر ایران، آمریکا یک راه دارد و آن همان راهی است که اوباما به آن رسید اما اطرافیان او نگذاشتند.

وی در ادامه گفت: آنها در مذاکره هسته‌ای با ایران به طور مدام می‌گفتند ایران باید به یک انتخاب سخت تن بدهد و ما به این انتخاب سخت تن دادیم و برجام را امضا کردیم و حالا ما به آمریکا می‌گوییم کار به نقطه‌ای رسیده است که آمریکا باید به یک انتخاب سخت تن بدهد و قدرت ایران و قدرت فائقه منطقه بودن ایران را بپذیرد و به رسمیت بشناسد.

خطیب جمعه اردبیل در ادامه گفت: آمریکا 40 سال است عربده می‌کشد اما نمی‌تواند در اراده ملت ما نفوذ کند و ملت ما را از عربدههای خود بترساند و آخر سر نفوذ ایران، بیشتر می شود و آمریکا در اهداف خود، ناکام می ماند. نفوذ ایران به جایی رسیده که ‌اسرائیل می گوید نمی توانیم یک لحظه از کابوس ایران خارج شویم.

وی اظهار داشت: اسرائیل از نوع تغییر رفتار آمریکا با ایران گلایه می‌کند و می‌گوید تعامل آمریکا با ایران تعامل با یک ابرقدرت است. آمریکا به ایران التماس و به عربستان هر روز اهانت می‌کند نتیجه دویدن به دنبال آمریکا همین است. دولت عربستان یکصد میلیون دلار به ایوانکا هدیه داده است. قبلاً 450 میلیون دلار نیز به ترامپ داد. عنوان، خرید اسلحه است ولی هدف و غرض در واقع حفاظت دولت آل‌سعود از سقوط است. با این حال ترامپ هر روز به آنها اهانت می کند گاهی به آن ها گاو شیرده می‌گوید.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری گفت: تشکر می‌کنیم از وزارت اطلاعات به‌خاطر این که در عملیاتی بسیار پیچیده توانستند یک شبکه بزرگ جاسوسی سیا را در دنیا شناسایی و منهدم کنند. ایران با این کار یک سیستم گسترده جاسوسی آمریکا را زیر و رو کرد و اقتدار امنیتی خود را به رخ سرویس های قدر و قدرتمند دنیا کشید.

انتهای پیام/س

پراندن پرنده در فضای کشور اسلامی آخرین حربه آمریکای عاجز است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.