اپل تامین‌کنندگان خود را از چین خارج می‌کند

پس از افزایش تاثیرات جنگ تجاری میان چین و آمریکا برروی شرکت‌های تولید کننده تلفن‌همراه در هر دو کشور، اپل برنامه دارد تا بخش اعظمی از تامین‌کنندگان خود را از چین به مناطقی دیگر منتقل کند.

اپل تامین‌کنندگان خود را از چین خارج می‌کندبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت اپل تامین‌کنندگان بزرگی در سراسر جهان دارد، شرکت‌ها و کارخانه‌هایی که در مناطق مختلف وظیفه تولید قطعات و اسمبل کردن محصولات این شرکت را به عهده دارد و البته بیشتر در کشور‌های جنوب شرق آسیا، به دلیل نیرو کار فراوان و قیمت تمام شده پایین، ایجاد شده اند. تولید قطعات مشکل دشواری برای شرکت اپل محسوب نمی‌شود، اما با توجه به مشکلات اخیر آمریکا و چین، وجود بیش از ۹۰‌درصد تامین‌کنندگان این شرکت در کشور چین، به زودی دردسرساز خواهد شد. به همین جهت اپل به دنبال راه حلی برای خرج بخش اعظمی از تامین کنندگان خود به خارج از خاک چین می‌گردد.

جنگ تجاری میان چین و آمریکا، تجارت مشترک میان این دو کشور را به کاری بسیار سخت و پرهزینه تبدیل کرده، از این رو اپل از دسامبر گذشته گروهی ۳۰ نفره را برای برنامه‌ریزی و مدیریت سرمایه مالی و نیروی انسانی، برای خروج بیش از ۳۰ درصد تامین‌کنندگان خود را از چین، تشکیل داده است. تامین قطعات اپل در چین به زودی با هزینه‌هایی بالا همراه می‌شود که می‌تواند تجارت جهانی اپل را به شدت تحت تاثیر قرار دهد، به همین جهت این شرکت به دنبال پیشگیری بوده، اما خارج کردن تامین کنندگان از چین نیز با توجه به حجم زیاد منابع انسانی خود هزینه‌های هنگفتی می‌طلبد.

اپل تامین‌کنندگان خود را از چین خارج می‌کند

اپل تامین‌کنندگان خود را از چین خارج می‌کند

اپل به تامین‌کنندگان اصلی خود مانند فاکس کان، پگاترون، کونتا، کومپال و اینونتک که تولید کنندگان محصولاتی همچون آیفون، آیپد، ایرپاد و مک‌بوک هستند، اعلام کرده تا برنامه‌های جا‌به‌جایی خود را آماده کرده و هزینه‌های پیش‌بینی شده را اعلام کنند. در عین حال دیگر تامین کنندگان باید خود را با شرایط مالی و قوانین جدید تطبیق دهند تا اپل با مطالعه شرایط اقتصادی و تجاری دیگر نقاط جهان، شرایط جا‌به‌جایی آن‌ها را فراهم کند.

اپل تامین‌کنندگان خود را از چین خارج می‌کند

اپل تامین‌کنندگان خود را از چین خارج می‌کند

اپل و تامین‌کنندگان خود کشور‌های هدف مختلفی مانند مکزیک، اندونزی، هند، ویتنام و مالزی را به عنوان مقصد این انتقال در نظر گرفته‌اند که با ایجاد زیرساخت‌های لازم، در آینده‌ای نزدیک شاهد ایجاد کارخانه‌های جدید اپل در این کشور‌ها خواهیم بود. البته هنوز محدودیت زمانی برای تامین‌کنندگان جهت ارائه طرح‌ها و برنامه‌های خود در نظر گرفته نشده است، اپل به دنبال آن است که با استفاده از زمان، بهترین نتیجه ممکن را دریافت کند. یکی از تامین کنندگان اعلام کرد که این کار آسان نبوده و حداقل ۲ یا ۳ سال برای لمس اثرات آن زمان لازم است، به گفته این تامین کننده، پس از انتخاب نقاط جدید، ۱۸ ماه طول می‌کشد تا شرایط برای تولید محصولات اپل آماده شود.


بیشتر بخوانید: تلفن‌های هوشمند هوآوی و اپل کمترین درصد خرابی را دارند 


انتهای پیام/

اپل تامین‌کنندگان خود را از چین خارج می‌کند

برچسب ها: فناوری ، گوشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار