آزاد سازی ۱۹۵ هزار مترمربع از زمین‌های ساحلی در چالوس

۱۹۵ هزار مترمربع از اراضی ساحلی حوزه شهرستان چالوس از رودخانه نمک آبرود تا رودخانه کورکوردسرنوشهر تاکنون آزاد سازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مهرداد خزایی پول رئیس اداره منابع طبیعی و آبحیزداری شهرستان چالوس گفت: ۱۹۵ هزار مترمربع از زمین‌های ساحلی حوزه این شهرستان از رودخانه نمک آبرود تا رودخانه کورکوردسرنوشهر تاکنون آزاد سازی شد.

وی افزود: برای تمامی این عرصه‌ها درحال تهیه کاداستر هستیم و حدود ۱۹ کیلومتر این عملیات انجام شد.
 
مهرداد خزایی پول گفت: در حال حاضر در مراحل پایانی اجرای کاداستر اراضی ساحلی در این شهرستان هستیم.
 
رئیس اداره منابع طبیعی و آبحیزداری شهرستان چالوس افزود: ۷۴ هزار مترمربع از زمین‌های ساحلی منطقه کورکوردسر نوشهر و اردوگاه نظامی شهید رسولی آخر این هفته با حکم دادستان و همکاری شهرداری نوشهر آزاد سازی شد.
 
وی همچنین با بیان اینکه شهرستان چالوس دارای ۵۲ هزار و ۶۲۶ هکتار مراتع ییلاقی است، گفت: به موجب قانون از ورود دام‌های مهاجر به مراتع حوزه این شهرستان جلوگیری می‌شود.
 
وی افزود: با حضور ماموران منابع طبیعی تاکنون از ورود هزار و ۵۰۰ راس دام سبک که اخیرا از استان البرز و طالقان وارد مراتع این شهرستان شدند خارج کردیم.
 
رئیس اداره منابع طبیعی و آبحیزداری شهرستان چالوس با اشاره به اهمیت مراتع ییلاقی در حفظ پوشش گیاهی وخاک و پیشگیری ازبروز سیلاب، گفت: بخشی از طرح‌های آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در راستای عملیات مکانیکی و بیولوژیکی در مناطق بالادست سد سیاه بیشه اجرا شده است.
 
مهرداد خزایی پول افزود: این اداره با هماهنگی دستگاه قضایی از هرگونه تخریب به مراتع ممانعت و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.
 
وی از دامداران قانونی مراتع خواست نسبت به رعایت فصل چرا و ظرفیت مراتع بر اساس پروانه چرا اقدام و از پذیرش دام‌های غیرمجاز و مهاجر قویاَ پرهیز کنند و در صورت مشاهده به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.


انتهای پیام/آ



آزاد سازی زمین‌های ساحلی چالوس افزایش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار