وجود بیشترین ذخایر بنتونیت کشور در خراسان جنوبی؛

تنها ۶ واحد فرآوری بنتونیت در استان فعالیت می‌کنند

رییس اداره امور صنایع معدنی خراسان جنوبی گفت: ۶ واحد فراوری بنتونیت با تولید سالانه ۴۰۰ هزار تن پودر این ماده معدنی در استان فعالیت می‌کنند.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، ایمان طلب، رییس اداره امور صنایع معدنی خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت ۶ واحد فراوری بنتونیت با تولید سالانه ۴۰۰ هزار تن پودر این ماده معدنی در  استان گفت: ۴ واحد فراوری دیگر نیز در استان دست ساخت است.


وی ذخیره این ماده معدنی را ۳۰ میلیون تن اعلام کرد و گفت: برای بهره برداری از ذخایر معدنی بنتونیت خراسان جنوبی تاکنون ۱۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.


رییس اداره امور صنایع معدنی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۵۲۹ نفر در معادن بنتونیت خراسان جنوبی مشغول به کار هستند، افزود: بیشترین معادن بنتونیت استان در شهرستان‌های سرایان و فردوس است.


پودر بنتونیت تولید شده در این واحد‌ها علاوه بر مصرف در داخل کشور به سایر کشور‌های دنیا صادر می‌شود.


از بنتونیت در صنعت فولاد، گندوله سازی، حفاری چاه‌های نفت، تولید محصولات شوینده و بهداشتی، تصفیه روغن و رنگبری استفاده می‌شود.


رییس اداره امور صنایع معدنی استان اظهارامیدواری کرد با بهره برداری از دو واحد گندوله سازی در شهرستان‌های سربیشه و خوسف در آینده، از این ذخایر معدنی ارزشمند برای افزایش درآمد و ایجاد اشتغال بیشتر استفاده شود.


خراسان جنوبی با ۱۱۲ معدن، بیشترین ذخیره بنتونیت کشور را دارد.
انتهای پیام/ب


وجود ۱۱۲ معدن بنتونیت در خراسان جنوبی

برچسب ها: معدن ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار