بقاع متبرکه ظرفیت خوبی برای تحقق گام دوم انقلاب دارند

مدیر کل اوقاف گیلان در دیدار با عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: بقاع متبرکه ظرفیت خوبی برای تحقق گام دوم انقلاب دارند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حجت الاسلام ستارعلیزاده، مدیرکل اوقاف گیلان امروز در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین پروایی، نماینده مردم گیلان در خبرگان رهبری با اشاره به برگزاری طرح نشاط معنوی ویژه ایام تابستان در ۱۲۰ بقعه متبرکه گیلان، گفت: اوقاف گیلان برای غنی سازی اوقاف فراغت دانش اموزان و نوجوانان برنامه دارد.

وی از راه اندازی مراکز فرهنگی، قرآن و اجتماعی افق در بقاع متبرکه گیلان خبر داد و افزود: هدف از راه اندازی مراکز افق، شناسایی، برنامه‌ریزی و اقدام برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق پیرامونی بقاع است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان، به بیانات امام خامنه‌ای در قالب بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: منویات حضرت ایشان، نقشه راهی برای آینده کشور است و می‌توان با استفاده از ظرفیت اماکن متبرکه برای تحقق بخشی از رهنمود‌های مقام معظم رهبری اقدام کرد.

حجت الاسلام ستارعلیزاده، با بیان اینکه بقاع متبرکه ظرفیت خوبی برای تحقق گام دوم انقلاب دارند، افزود: امامزادگان باید برای مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن برنامه ارائه دهند، چون دشمنان برای مبارزه با فرهنگ اسلام و انقلاب اسلامی در حال تلاش گسترده هستند.

وی گفت: پاسخگویی به اصلی‌ترین نیاز‌های فرهنگی در قالب خدمات اجتماعی و بازنمایی کارکرد اجتماعی، فرهنگی و قرآنی امام زادگان از اهداف راه اندازی مراکز افق در بقاع متبرکه گیلان است.

مدیرکل اوقاف گیلان افزود: مواردی همچون ایجاد اشتغال، توجه به ایتام، مصون‌سازی جامعه از طلاق، تلاش برای تسهیل ازدواج آسان، دارو و درمان، آزادی زندانیان جرائم غیر عمد، تهیه و توزیع بسته‌های حمایتی، جانمایی خیریه‌ها در بقاع، تلاش در راستای ایجاد نشاط اجتماعی از جمله اقدامات اجتماعی با محوریت نهاد وقف و بقاع متبرکه است.

حجت الاسلام و المسلمین احمد پروایی، نماینده مردم گیلان در خبرگان رهبری با تقدیر اقدامات اوقاف گیلان در ایجاد کلاس‌های سبک زندگی اسلامی در بقاع متبرکه، گفت: ترویج معارف اسلامی به ویژه در حوزه سبک زندگی نیازمند عزم جدی و تلاش هماهنگ است.

وی به تلاش‌های دشمنان اسلام در کمرنگ کردن ارزش‌های اسلامی اشاره کرد و گفت: افزایش آسیب‌های اجتماعی بیانگر از پا ننشستن دشمن است.

نماینده مردم گیلان در خبرگان رهبری، با بیان اینکه دشمنان اسلام برای هر قشر و سنی از جامعه اسلامی برنامه کارشناسی شده دارند، افزود: برای مقابله با هجمه برنامه‌های ضد فرهنگی که اخیراً کودکان را نشانه گرفته باید از متخصصان حوزه تبلیغ که آشنا به علوم روانشناسی و رسانه هستند بهره برد.

حجت الاسلام و المسلمین احمد پروایی، با اشاره به اینکه برای تاثیرگذاری در مخاطب برای ترویج معارف اسلامی باید نخست خانواده را از مخاطرات رویکرد به فرهنگ غرب مطلع و تصریح کرد: بقاع متبرکه، چون محل رجوع بسیاری از مردم در قالب مسافر و زائر هستند این این نظر امتیاز خوبی دارند.

 

انتهای پیام/م.ع

بهره گیری از بقاع متبرکه برای تحقق گام دوم انقلاب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.