استفاده از ظرفیت امام جمعه و روحانیون برای برنامه بسیج ملی کنترل فشار خون در مهاباد

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: هدف شبکه ارتقا سطح سواد سلامت مردم و شهروندان و آگاه سازی برای مسائل حوزه سلامت است تا با خود مراقبتی در راستای سلامتی خود و جامعه گام بردارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، دکتر بهزاد سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: شهرستان مهاباد به عنوان بلوک درمانی جنوب استان با داشتن ۵۷ متخصص یکی از کامل ترین مجموعه پزشکان را در سطح استان دارا است و با توجه به ظرفیت‌های بالای جذب توریست در زمینه توریسم درمانی می‌تواند موفق باشد.

دکتر بهزاد با اشاره به برنامه بسیج ملی کنترل فشار خون اظهار داشت: استفاده از ظرفیت ائمه جماعت و روحانیون در خطبه‌های نماز‌های جمعه و مجالس ترحیم می‌تواند موجب افزایش آگاه سازی و درک و ترغیب مردم برای پیگیری کنترل فشار خون خود باشند.

وی اظهار داشت: این برنامه از ۱۷ خرداد ماه لغایت ۱۵ تیر ماه با هدف شناسایی افراد دارای فشار خون بالا در شهرستان مهاباد همزمان با کل کشور در حال اجرا می‌باشد و گروه‌های هدف این طرح شامل افراد ۳۰ و بالای ۳۰ سال، مادران باردار و بیماران کلیوی در هرسنی می‌باشد.

دکتر عبدالسلام امامی امام جمعه شهرستان مهاباد ضمن تبریک انتصاب دکتر بهزاد بیان داشت: مجموعه مدیریت و کارکنان یک مجموع مانند زنجیر به هم متصل می‌باشند و شخص مدیر با استفاده از بارش افکار و خردجمعی مجموعه تحت پوشش خود در نیل به اهداف سازمانی موفق باشد.

وی افزود: تاکنون برای ارتقا سلامت شهروندان توسط دولت و نظام اقدامات زیادی انجام گرفته است و وزارت بهداشت در طول برنامه طرح تحول سلامت موفق به اخذ منابع مالی زیادی برای توسعه سلامت مردم کشورمان شده است.

دکتر امامی بیان داشت: با وجود تاخیر در پرداخت کارانه‌ها و معوقات پرسنلی همکاران و پزشکان حوزه بهداشت و درمان، ولی این عزیزان با روحیه خستگی ناپذیر و تلاش مضاعف در حال خدمت به شهروندان و مردم منطقه می‌باشد که جای تشکر و قدردانی دارد.

انتهای پیام / س خ 

افزایش آگاه سازی فشار خون با به کار گیری ظرفیت روحانیون در مهاباد 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.