کهن آیین شکرگزاری تیرگان در فراهان برگزار شد

جشن تاریخی تیرگان به شکرانه نعمت گندم در فراهان برگزار شد.

کهن آیین شکرگزاری تیرگان در فراهان برگزار شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، همزمان با نخستین روز تابستان جشن کهن تیرگان به شکرانه برداشت گندم در منطقه تاریخی ذلف آباد شهرستان فراهان برگزار شد.

 جشن تیرگان به عنوان یک اثر ملی و معنوی ثبت شده است و این جشن هرساله با شروع فصل برداشت و شکرانه نعمت گندم و آب پاشان در نخستین روز از تیر ماه در آستانه امامزاده احمد ا‌بن علی (ع) ذلف آباد شهرستان فراهان برگزار می‌شود.

سجادی هزاوه فرماندار فراهان گفت: رونمایی از تمبر اختصاصی جشن تیرگان، برپایی نمایشگاه عکس روستا، بازی‌های بومی محلی، تجلیل از پیشکسوتان تیرگان، از جمله برنامه‌های این مراسم در فراهان است.

سجادی هزاوه افزود: روز کمان کشیدن آرش کمانگیر و پرتاب تیر از فراز البرز و گسترش مرز ایران زمین است و همچنین ‏جشن تیرگان جشن آغاز برداشت محصول و شکرگزاری از خداوند هم محسوب می‌شود.

جشن تیرگان ریشه در باور‌های مردم منطقه فراهان دارد که با شروع فصل برداشت و شکرانه نعمت گندم در شهرستان فراهان برپا می‌گردد و از سالیان دور تا به امروز ادامه دارد.

شهرستان فراهان بخشی از منطقه تاریخی فراهان است که منطقه وسیعی از شمال شهر اراک تا مناطقی از شهرستان آشتیان و تفرش تا مرز استان همدان را در بر می‌گرفته است.

انتهای پیام/ ج

جشن تاریخی تیرگان به شکرانه نعمت گندم در فراهان برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.