رییس سازمان دام پزشکی کشور:

تب کریمه کنگو در کشور کاهش یافت

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: آمار تب کریمه کنگو در کشور ۷۰ درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علیرضا رفیعی پور رییس سازمان دامپزشکی کشور در آیین افتتاح همزمان ۸۰ طرح شاخص بخش کشاورزی مازندران با بیان اینکه صنعت مرغداری سابقه ۷۰ ساله در کشور دارد، گفت: باید به آمایش سرزمینی در بحث تولید نگاه ویژه شود.

وی افزود: کارگر و مدیر ماهر در کشور وجود دارداما نکته مهم این است که شرایط امنیت زیستی در تمام مراحل تولید باید پیوست تولیدکنندگان قرار بگیرد.

رفیعی پور با بیان اینکه اگر اقدامات سازمان دامپزشکی نبود صنعت مرغداری در کشور نابود می‌شد، گفت: تهیه اقلام مورد نیاز تولید مرغداری‌ها یکی از مهم‌ترین اقدامات این سازمان بود.

وی افزود: دشمن تمام برنامه ریزی هایش بر نابودی تولید و تولیدکنندگان متمرکز شده است، اما همگان شاهدیم که که هم اکنون ۸۰ پروژه مهم در سطح استان مازندران در بخش تولید و کشاورزی به بهره برداری خواهد رسید.

رییس سازمان دامپزشکی کشور به تب کریمه کنگو اشاره کرد و گفت: تا سال ۸۹ آمار مرگ و میر بیماری مشترک بین انسان و دام ۲۴ نفر بود، اما در چندسال اخیر با اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه این تعداد در سال‌های اخیر بین ۱ تا ۵ نفر رسیده است و کاهش ۷۰ درصدی تب کریمه کنگو در کشور را شاهد هستیم.

۶۰ طرح بخش کشاورزی مازندران با اعتبار ۶۷ میلیارد تومان در شهرستان تنکابن افتتاح شد.

انتهای پیام/ م

کاهش ۷۰ درصدی تب کریمه کنگو در ایران

برچسب ها: دامپزشکی ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.