کارمبو: همیشه رویای بازی در رئال مادرید را داشتم/ امیدوارم استراماچونی در استقلال مقام بیاورد

ستاره سابق تیم ملی فوتبال فرانسه در گفتگو با یک برنامه تلویزیونی درباره زندگی فوتبالی اش مطالبی را عنوان کرد.

کارمبو: همیشه رویای بازی در رئال مادرید را داشتم/ امیدوارم استراماچونی در استقلال مقام بیاوردبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروهئ ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، کریستین کارمبو، ستاره سابق تیم ملی فوتبال فرانسه در گفتگو با یک برنامه تلویزیونی درباره امضاء برخی بزرگان فوتبال جهان روی یک توپ جام جهانی ۲۰۱۴ که قرار است عواید ناشی از فروش آن به امور خیریه و بیماران سوختگی اختصاص یابد گفت: امضاء ویری، رود گولیت و کریتسین ویری را بر روی این توپ می‌شناسم. مادر ویری فرانسوی است و در تیم استرالیا هم می‌توانست بازی کند چراکه ریشه این کشور را دارد، اما تصمیم گرفت در ایتالیا بازی کند. تصویری از او در ذهن من باقی مانده و همه چیزی را کنترل می‌کند و با همه مراوده دارد و یا همه صحبت می‌کند یا دوستش شوخی می‌کند. من از یک جزیره خیلی کوچک نزدیک استرالیا به نام کالدونیا می‌آیم که آنجا تلویزیون نداشتیم و رادیو داشتیم. انجا فقط ترانزیستور پیدا می‌کردیم و در ادامه تلویزیون‌های سیاه و سفید را پیدا کردیم.

او ادامه داد: آنجا تصویرسازی می‌کردیم در ذهن و قلبمان و وقتی صدای بازی‌های ماراداونا و زیکو را می‌شنیدم گفتم دوست دارم فوتبال بازی کنم. از صدا عاشق فوتبال شدم. وقتی ۱۵ سالم بود فوتبال یک فردی فوتبال بازی کردنم را دید و مرا به فوتبال آورد.

کارمبو گفت: تاثیرگذاری من در صحنه گل اول فرانسه به برزیل یک چیز معمولی بود چراکه موقع حمله باید همه شرکت کنیم به ویزه اینکه ما هافبک دفاعی هستیم و پس از شرکت در کار‌های دفاعی باید به خط حمله هم کمک کنیم. مهم این بود کار را تمام کنیم.

او افزود: من همیشه رویای بازی در رئال را داشتم و زمانی که به این تیم رفتم یک پلن ایتالیایی داشت و کاپلو بازیکنانی را آورد که به این سیستم آشنا بودند و پس از آن هم بازیکنان و مربیانی که امدند که این روش را ادامه دهند

کارمبو گفت: دربازی با دورتموند لحظات خیلی معروفی به وجود آمد. باید صبر می‌کردیم دروازه جدیدی به زمین می‌آمد. الان امنیت در فوتبال بهتر شده، اما این حواشی است آن بازی خیلی خاطره انگیز بود و در نهایت دورتموند را بردیم. سال ۲۰۰۰ با رئال قهرمان اروپا شدیم. کارلوس خواب دیده بود و قبل از بازی با والنسیا می‌دانستیم قهرمانی ما در این رقابت‌ها از قبل تعیین شده است. موقعی که با رئال قرارداد امضاء کردم می‌دانستم قهرمان می‌شویم.

او ادامه داد: تمام مربیان من عالی بودند و هرکدام در روش کاری خود خوب بودند. هر کدام توانایی خاصی داشتند. برخی مواقع یک مربی و برخی مواقع رفیق بازیکنان بودند و مسئله مهم‌تر آن است که آن‌ها برای کارشان ارزش قائل بودند.

کارمبو تصریح کرد: وقتی در کمپ هستم با مدل کاری زیدان بیشتر ارتباط برقرار می‌کنم. زیدان عالی است، یک بازیکن الجزایری که فرانسه را قهرمان کرد.

او افزود: من پس از رئال، به انگلیس و در ادامه به المپیاکوس رفتم. پس از دوران فوتبالم هم به این تیم آمدم تا بتوانم به عنوان مشاور مدیرعامل کار کنم. کریم انصاری فرد و مسعود شجاعی را از زمانی که در یونان بودند می‌شناسم.

کارمبو همچنین گفت: استراماچونی مربی خوبی است و فکر می‌کنم می‌تواند مقام خوبی ییاورد البته این بستگی به بازی‌های پرسپولیس دارد هم دارد. من برانکو را هم می‌شناسم.

او ادامه داد: معلوم است بهترین بازیکن تاریخ زین الدین زیدان است و خیلی خوشحالم که مردم ایران فوتبال را می‌شناسند و باید به کودکان مستعد ایرانی بیشتر آموزش داد. برای من فوتبال ارزشمند‌ترین وسیله برای انتقال تمام ارزش‌ها است. امیدوارم کودکان ایرانی در صلح زندگی کنند.

انتهای پیام/

اظهارات کارمبو در برنامه تلویزیونی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار