برگزاری همایش پیشگیری ازمواد مخدردر شهرستان هشترود

همایش پیشگیری از مواد مخدر با حضورمسئولان و کارشناسان درشهرستان هشترود برگزارشد.

برگزاری همایش پیشگیری ازمواد مخدردرشهرستان هشترودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ،رضا استاد رحیمی سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی در هشترود گفت: بهورزان دهیاران نقش مهم و موثری در مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد در سطح روستا‌ها دارند.

وی نسبت به پایین آمدن سن مصرف کنندگان مواد مخدر در جامعه هشدار داد و گفت: متاسفانه اکثر مدارس آلوده‌تر ازبیرون به مواد مخدر هستند.

وی گفت: هم اکنون ۶۰۰ نفر در ماده ۱۶ تبریزبین سنین ۱۶ تا ۴۰ سال نگهداری می‌شوند.

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی از کشف ۲ هزار و ۷۹۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در سال ۹۷ در استان خبر داد و عنوان کرد: در این مدت ۲۳ هزار و ۱۹۱ نفر دستگیر شده و ۹۳ نفر نیز بر اثر سوء مصرف مواد جان خود را از دست داده‌اند.

استاد رحیمی از فعالیت ۲۷۸ مرکز درمانی در استان برای درمان و بازپروری معتادان، خبر داد و گفت: ۷۹ هزار و ۶۷۰ نفر در سال ۹۷ در این مراکز پذیرش شده اند.

امین امینیان فرماندار هشترو د هم از شناسایی ۵ محله شهری و ۲۰ محله روستایی آلوده به مواد مخدر در هشترود خبر داد و گفت: متاسفانه شهرستان هشترود در مسیر ترانزیت مواد مخدر به کشور است و آمار کشفیات و آلوده به مواد مخدر در این شهرستان از میانگین استانی و کشوری بیشتر است.

وی از کشف ۲۵۰ کیلو گرم مواد مخدر در سال گذشته و ۳۵ کیلو گرم مواد مخدر در طی ۳ ماهه امسال خبر داد.

وی خواستار تجهیز و تکمیل کمپ اعتیاد در هشترود شد.

انتهای پیام/ف

همایش پیشگیری ازمواد مخدر با حضورمسئولان و کارشناسان درشهرستان هشترود برگزارشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.