دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی خبرداد؛

اشتغال معتادان بهبود یافته اولویت ستاد مبارزه با مواد مخدر

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی گفت:اشتغال معتادان بهبود یافته از برنامه‌های اولویت دار ستاد مبارزه با مواد مخدر است.

اشتغال معتادان بهبود یافته  از برنامه‌های اولویت دار  ستاد مبارزه با مواد مخدرملک حسینی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت:  جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر، جمع آوری خرده فروشان و ایجاد اشتغال برای معتادان بهبود یافته از برنامه‌های اولویت دار  ستاد مبارزه با مواد مخدر است.

ملک حسینی افزود: طبق آمار رسمی ۷۰ هزار معتاد در استان مرکزی وجود دارد که ۱۰ تا ۱۲ درصد این افراد را زنان تشکیل می‌دهند و جمع آوری معتادان متجاهر اکنون در استان مرکزی در حال اجرا  است.

  وی با بیان اینکه  این افراد پس از جمع آوری به مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ منتقل می‌شوند، اضافه کرد: اکنون ۳۱ مرکز ترک اعتیاد در استان مرکزی فعال است که ۱۸ مرکز آن‌ها در شهرستان اراک قرار دارند.

اجرای ۳۰۰ عنوان برنامه ورزشی، فرهنگی و اجتماعی در هفته مبارزه با مواد مخدر دراستان مرکزی

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی ادامه داد: برای هفته مبارزه با مواد مخدر در استان مرکزی ۳۰۰ عنوان برنامه ورزشی، فرهنگی و اجتماعی در نظر گرفته شده است که ۷۰ عنوان برنامه در مرکز استان و بقیه در سایر شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: این برنامه‌ها با هماهنگی و همکاری ۲۲ دستگاه فعال در زمینه مبارزه با مواد مخدر در استان مرکزی برگزار می‌شود و ۶۰ درصد برنامه‌ها در حوزه جوانان و نوجوانان و فرهنگ سازی مقابله با اعتیاد است.

ملک حسینی اظهار کرد: برگزاری همایش تقدیر از مبارزان مواد مخدر در روز پنجم تیر ماه با حضور اولیا و مربیان مدارس، مدیران و معاونان ادارات آموزش و پرورش در ۱۲ شهرستان، برپایی نمایشگاه‌های ثابت و سیار در شهرستان‌های استان مرکزی، اجرای تئاتر‌های خیابانی با هدف پیشگیری از اعتیاد، بهره گیری از ظرفیت هنرمندان و هنر، برگزاری سه مسابقه ورزشی از جمله پیاده روی و دارت نیز از دیگر برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر در سال جاری است.

وی با اشاره به کشفیات مواد مخدر در استان مرکزی گفت: در سه ماه نخست امسال در استان ۵ هزار و ۱۰۰ نفر مواد فروش، معتاد متجاهر و باند مواد مخدر دستگیر شدند و یک تن و ۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد بیشترین میزان مربوط به شهرستان‌های ساوه، اراک و دلیجان است.

انتهای پیام /ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.