ادامه جنگ لفظی میان شهردار لندن و رئیس‌جمهور آمریکا؛

صادق خان: ترامپ کودکی ۱۹۰ سانتی‌ است

شهردار لندن بار دیگر ضمن انتقاد از رفتار و سیاست‌های رئیس‌جمهور آمریکا او را کودکی ۶ فوت و سه اینچی در کاخ‌سفید خطاب کرد.

صادق خان: ترامپ کودکی ۱۹۰ سانتی در کاخ سفید استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، صادق خان، شهردار لندن بار دیگر با انتقاد از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و عادت او در استفاده از شبکه‌های اجتماعی، او را کودکی با قد ۶ فوت و سه اینچی (تقریبا معادل ۱۹۰ سانتی‌متر) در کاخ سفید توصیف کرد.

بنابر گزارش روزنامه ایندیپندنت، شهردار لندن این اظهارات را در جمع معلمان در تالار مرکزی «وست مینستر» ایراد کرد و در حین این سخنرانی به شوخی گفت مطمئن شده که گوشی تلفن همراه خود را خاموش کرده است.

صادق خان با اشاره تلویحی به رئیس‌جمهور آمریکا گفت شما‌هایی که تلفن همراه خود را روشن نگه داشته‌اید اگر کسی شروع به توئیت زدن درباره من کند، مثلا یک کودک ۶ فوت و سه اینچی در کاخ سفید، مرا در جریان قرار می‌دهید؟ این اظهارات شهردار لندن با خنده و تشویق حاضران در سالن همراه شد.

شهردار لندن و رئیس جمهور آمریکا است مدتهاست با هم درگیر جنگ لفظی هستند که این درگیری در جریان سفر اخیر ترامپ به انگلیس به اوج خود رسید. صادق خان پیش از ورود ترامپ به لندن در پیامی که در صفحه شخصی خود در توئیتر منتشر کرد گفت انگلیس برای میزبانی ترامپ دچار اشتباهی تاریخی شده است. وی همچنین به روزنامه گاردین گفت در سال‌های آینده با پشیمانی به سفر رسمی ترامپ به انگلیس نگاه خواهیم کرد و آن را یک اشتباه در تاریخ خود خواهیم دانست.

جنگ لفظی میان ترامپ و صادق خان از سال ۲۰۱۶ آغاز شد. رئیس‌جمهور آمریکا پیشتر نیز شهردار لندن را «حال به هم زن» و یک «بازنده تمام عیار» نامید. در سفر اخیر ترامپ به انگلیس هم صادق خان مجوز به پرواز درآوردن بالون «بچه ترامپ» را در آسمان لندن صادر کرد که به نظر می‌رسد این مسئله هم بر خشم ترامپ افزوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار