سایت سازمان ناسا و اطلاعات پرواز به مریخ هک شد

بنا به گزارش سازمان ناسا، ۵۰۰ مگابایت از اطلاعات آزمایشگاه پیش رانش جت سازمان ناسا با استفاده از یک رایانه رزبری پای در آوریل گذشته به سرقت رفته است.

سایت سازمان ناسا واطلاعات پرواز به مریخ هک شدبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب سایت دیجیتال ترند، ناسا، اداره کل هوانوردی و فضای آمریکا تائید کرد که آزمایشگاه پیش رانش جت موسوم به «جی پی ال» سال گذشته مورد هک قرار گرفت و هکر‌ها توانستند ۵۰۰ مگابایت اطلاعات مربوط به ماموریت‌های این آژانس فضایی به مریخ را از طریق یک رایانه رزبری پای، به سرقت ببرند.

ناسا در گزارشی افشا کرد در آوریل سال ۲۰۱۸ آزمایشگاه پیش رانش جت متوجه شد که یک حساب متعلق به یک کاربر خارجی به خطر افتاده و برای سرقت ۵۰۰ مگابایت از اطلاعات از یکی از سیستم‌های اصلی مورد استفاده قرار گرفته است.

بنا به گزارش ناسا، این حساب کاربری به منظور دسترسی غیر مجاز به شبکه آزمایشگاه پیش رانش جت از طریق یک رایانه رزبری پای مورد استفاده قرار گرفت. هکر‌ها سپس از نقض موجود در شبکه آزمایشگاه پیش رانش جت بهره برد و توانستند ۱۰ ماه مورد شناسایی قرار نگیرند و ۲۳ فایل از این سیستم را به سرقت ببرد.

در میان فایل‌های به سرقت رفته، دو فایل حاوی اطلاعاتی درباره مخابره بین المللی در مقررات سلاح که انتقال فناوری‌های فضایی و نظامی را کنترل کرده و مربوط به ماموریت آزمایشگاه علوم مریخ بوده، وجود داشت. بنا به گزارش ناسا، مشخص شد که این کاربران خارجی با کمک این حساب قادر به ورود به سیستم و استفاده از برنامه‌های کاربردی بودند که در واقع دسترسی به آن‌ها مجاز نبوده است.

مایک تامسون، تحلیلگر امنیت اطلاعات گفت سازمان ناسا و آزمایشگاه‌های آن به دلیلی تحقیقات و پیشرفت‌های این آژانس فضایی هدفی سودمند و مفیدی برای هکر‌ها خواهند بود.

گفته می‌شود این خطر وجود دارد که هکر‌ها بتوانند با دریافت سیگنال‌های مرکز هدایت بر پرواز‌های فضایی ناسا تاثیر بگذارند.

گزارش ناسا یادآور شد نقض سیستم امنیت این آزمایشگاه به هکر‌ها در سرقت اطلاعات کمک کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار