قاضی زاده هاشمی در نطق میان دستور:

پیرمدیران عامل تکرار شونده بسیاری از مشکلات هستند/ مدیریت‌تان به سفره مردم اتصالی کرده، لطفا بروید!

نماینده مردم فریمان از عدم کناره‌گیری مدیران بازنشسته انتقاد کرد.

پیرمدیران عامل تکرار شونده بسیاری از مشکلات هستند/ مدیریت‌تان به سفره مردم اتصالی کرده، لطفا بروید!به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید احسان قاضی‌زاده‌هاشمی نماینده مردم فریمان و سرخس در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۲ تیرماه) مجلس در نطق میان دستور خود، گفت: در آغاز هفته قضاییه را به تمامی کارکنان شریف این قوه و قضات پاکدست تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم حضور آقای رییسی منشاء تحولاتی باشد که به تحقق عدالت بیشتر در جامعه کمک کند.

وی افزود: با افتخار تبریک می‌گویم حماسه انهدام پهباد آمریکایی را که شجاعت در تصمیم به انهدام آن به اندازه اصل توانمندی این اقدام ستودنی است، صعود ارزشمند تیم ملی والیبال جمهوری اسلامی ایران را تبریک می‌گویم.

عضو کمیسیون فرهنگی تصریح کرد: پیش از آغاز این گفتار با خودم اندیشیده‌ام چه موضوعی را باید در این فرصت کوتاه طرح کنم تا بیشترین بهره را برده باشم. از چه باید گفت؟ از اقتصادی که در گزارش‌های مسئولان حالَش خوب است، اما در واقعیت حال مردم را گرفته از تورم ۶۰ درصدی و بیکاری ۲۰ درصدی که پنجه بر گلوی زندگی شان انداخته؟ از فرهنگی که علف‌های هرزش هر روز به مدلی خار می‌شوند در چشممان؟ از اجتماعی که آسیب هایش از نرخ طلاق به ازدواج یک به ۳ را که هر چه می‌خواهیم پنهان کنیم، اما باز هم مثل مشت می‌خورد توی صورت خودمان؟ از سیاست حزبی جناحی که در نازل‌ترین سطح ممکن مثل خوره به جان همه شئون مملکت افتاده است؟ یا از ورزشی که فسادش، آن را از هرپویایی و لذتی تهی کرده و حاشیه‌ها و هوچی گری هایش جایی برای متن نگذاشته اند؟

قاضی زاده هاشمی اظهار کرد: خدا را شاهد می‌گیرم که قصد سیاه نمایی ندارم، اما سراغ هر حوزه‌ای که برویم با انباشتی از مشکلات و کاستی‌ها مواجه هستیم همه این حوزه‌ها درگیر مشکلات ریز و درشتی هستند. اما اگر بخواهم مخرج مشترک بگیرم و عامل تکرار شونده‌ای در همه این مشکلات پیدا کنم از چشم من تنها و تنها یک دلیل اصلی برای وضع موجود داریم و آن پیرمدیران! هستند.

وی ادامه داد: مدیران سالخورده و پا به سن گذاشته‌ای که پشت ادبیات و توصیه‌های معرفتی پنهان شده اند و نه تنها راه برای جوانان باز نمی‌کنند؛ بلکه به آن‌ها می‌گویند که، چون در آینه هم تصویر درستی از مشکلات نمی‌بینند، پس بدون آن‌ها به زندگانی هم نروند حتی اگر سکندر هستند؛ مدیرانی که اکنون با تجربه برای خودشان رانت ساخته اند و جوری در زمین اداره این سرزمین ریشه کرده اند که نمی‌شود قطع شان کرد و راستش را بخواهید هیچ میوه و ثمری هم ندارند، بی هیچ تعارفی بسیاری از مدیران پیر ماتشنگان قدرت هستند نه شیفتگان خدمت.

نماینده مردم فریمان گفت: من این پیر مدیران را با چند شاخص می‌شناسم محافظه کار، فراری از ریسک و جسارت، عاشق جلسات بی خاصیت، شیفته مرور خاطرات شان از مدیریت سال‌ها و دهه‌های قبل در شرایط کنونی مدیری که نوه اش هم صاحب فرزند شده می‌تواند کار جهادی کند؟ وسط میدان باشد؟ روز و شبش را به سود مردم به هم گره بزند؟ بی هیچ خلاقیت و انگیزه‌ای حداکثر خاصیت این مدیران حفظ وضع موجود است اگر هم جایی برای جوانی جا باز کرده اند، چون نیک بنگری آن جوان آقازاده‌ای بوده و دستش را گرفته اند تا منافع خودشان را پیگیری کند یا جوانی که برایشان نوچه گی کند و این دسته از جوانان نه برآمده از شایستگی بلکه برآمده از رانت بوده اند.

قاضی زاده تاکید کرد: جالب اینکه خودشان هم از بس شعار جوانگرایی داده اند پیر شده اند، در ظاهر از جوان گرایی دفاع می‌کنند؛ اما استدلال می‌کنند که مدیر جوان شایسته‌ای نداریم یا کم داریم. بله، حتما همین طور است، اما پاسخگوی این کم کاری هم باید خودشان باشند؛ خودشان که مدیریت را منحصر در خودشان و خویشاوندان شان کرده اند؛ اما حتما دیر نشده است. آنچه ما لازم داریم یک انقلاب در این زمینه است که ان شاءالله با اجرای دقیق قانون منع به کارگیری بازنشستگان بخشی از آن اجرا خواهد شد، بنده و همکارانم در پیگیری این قانون عهد بسته ایم و آبرو کم‌ترین چیزی است که حاضریم بابتش بپردازیم.

وی افزود: کم نیستند مدیران پیر و سالخورده‌ای که به هر دلیلی شامل این قانون نمی‌شوند و برای اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان باید چند صباح دیگری احوال شان را پرسید، البته و صد البته کسی با اصل استفاده از تجربه مخالفتی ندارد و همانطور که رهبر انقلاب فرمودند که جوانگرایی نباید منجر به حذف پیران بشود، معتقدیم این افراد چنانچه ظرفیت قابل استفاده‌ای دارند باید از کار اجرا فاصله گرفته و به مشاوره و راهبری مشغول شوند.

نماینده مردم فریمان  ادامه داد: از زمان اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان بسیاری از مردم و جوانان دیدگاه شان درباره این افراد را با من و تعدادی از نمایندگان پیگیر موضوع در میان گذاشته‌اند. به نمایندگی از همه آن افراد به این پیر مدیران در صف بازنشستگی عرض می‌کنم. خیلی ممنون. خیلی متشکر. زحمت کشیدید، تلاش کردید، عمرتان را گذاشتید، نتیجه‌های خوبی هم گرفتید، اما دیگر با سن و سال و مدل کاری شما نمی‌شود ممکلت را اداره کرد.

عضوکمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: به اوضاعی که در آن زندگی می‌کنیم نگاه کنید، به بازار خودرو، به اوضاع مسکن، به فروش نفت و معیشت مردم، به اوضاع درمان و دارو، به اشتغال و کار، می‌بینید که دوره شما گذشته است. بسیار خوب تجربه تان ارزشمند و قیمتی مشاوره بدهید، کمک کنید و راه نشان بدهید. خداوکیلی بس است، نه پیر سالاری خوب است و نه جوان سالاری، باید شایسته سالاری کنیم؛ جوانان انقلابی و متخصص امروز و آشنا به مفاهیم روز دنیا، شایسته‌تر از شما هستند، شما که در دوران مدیریت تان فرصت رشد برای جوان‌ها را فراهم نکردید حداقل حالا راه را برای جوانان باز کنید.

قاضی زاده خاطرنشان کرد: این همه اصرار برای ماندن در قدرت و چسبیدگی به میز شکل خوبی ندارد، مدیریت تان به روزگار مردم اتصالی کرده و سفره شان را از همیشه تنگ‌تر کرده است؛ مردم خیلی وقت است که درخواست تعویض شما با مدیران جوان را داده اند، داور بازی هم اشاره کرده که باید سراغ جوان‌های مومن و انقلابی رفت. بهتر است در اوج خداحافظی کنید و خودتان با احترام از زمین خارج شوید تا این همه گل به خودی نخوریم؟!

وی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود اظهار کرد: از رئیس جمهور می‌خواهم با عنایت و موافقت آستان قدس رضوی، هرچه سریع‌تر لایحه منطقه آزاد سرخس را به مجلس ارائه دهند؛ از رئیس سازمان برنامه و بودجه می‌خواهم که توجه ویژه به پروژه‌های ملی استان خراسان رضوی مصوبات سفر رئیس جمهوری به این استان را داشته باشند وحداقل تخصیص اعتبارات مصوبات سفر را میانگین تخصیص اعتبارات سایر استان‌های کشور صادر کنند.

نماینده فریمان بیان کرد: از وزیر راه و شهرسازی، پروژه‌های راه‌های مشهد- فریمان وراه آهن اتصال فریمان- دوغارون و همچنین جاده مشهد- سرخس که تبدیل به کشتارگاهی شده است را در اولویت کاری خود قرار دهند و پروژه آزادراه حرم تا حرم را با جدیت پیگیری کنند، از وزیر بهداشت می‌خواهم که هرچه سریعتر دی کلینیک غدیر سرخس را تعیین تکلیف کند، این دی کلینیک دو سال است که با همکاری با وزارت نفت افتتاح شده، عایدی برای مردم سرخس داشته باشد.

قاضی زاده خاطرنشان کرد: همچنین از وزیر نیرو می‌خواهم که به مشکلات عدیده آب روستایی را در بخش‌های رضویه و احمدآباد در فصل گرم تابستان رسیدگی کنند و همینطور اتصال آب روستایی به سد دوستی ایجاد شده است، در از قطعی آب جلوگیری کنند و باهمت خود پروژه آب‌های مرزی سد شوریجه را با جدیت دنبال کنند و تخصیص لازم از محل پروژه‌های آب‌های مرزی را برای این موضوع صادر شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار