دید افقی در زاهدان به ۴ هزار متر کاهش یافت

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید در زاهدان میزان دید افقی در محدوده فرودگاه این شهر را به ۴۰۰۰ متر کاهش داد.

دید افقی در زاهدان به ۴ هزار متر کاهش یافتمحمود دیانتی رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار داشت: تا لحظاتی پیش بیشینه سرعت وزش باد در زاهدان به ۵۴ کیلومتر بر ساعت رسید.

وی افزود: هم اکنون میانگین ۱۰ دقیقه‌ای سرعت وزش باد در ایستگاه فرودگاهی زاهدان ۱۰ متر بر ثانیه معادل ۳۶ کیلومتر بر ساعت است که انتظار می‌رود سرعت لحظه‌ای وزش باد در ادامه روز بیشتر از این شود.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: امروز در شمال استان نیز بر سرعت وزش باد افزوده شد و مقدار بیشینه آن در ایستگاه زابل به ۷۶ کیلومتر بر ساعت رسید.

دیانتی با بیان اینکه وزش این باد شدید میزان دید افقی در فرودگاه زابل را دچار تغییر خاصی نکرده است، گفت: برخلاف زابل، وزش باد شدید در زهک دید افقی در این شهر را به ۵۰۰۰ متر کاهش داد.

وی اضافه کرد: بر اساس خروجی مدل‌های هواشناسی انتظار می‌رود تا چهارشنبه سرعت وزش باد در شمال استان شدیدتر شود به طوری که در این مدت سرعت باد به ۷۰ تا ۹۵، گاهی بیش از ۹۵ کیلومتر برساعت نیز برسد.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: وزش این باد شدید موجب خیزش گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا می‌شود و احتمال اختلال تردد در جاده‌های مناطق شمال و غرب استان به ویژه زاهدان-زابل، زاهدان، بم و ایرانشهر-بم وجود دارد.

دیانتی اضافه کرد: طی این مدت در زاهدان و سایر نقاط نواحی مرکزی و جنوبی علاوه بر افزایش غبار، وزش بادوگردوخاک با شدت کمتر نسبت به شمال استان انتظار می‌رود.

انتهای پیام/گ

دید افقی در زاهدان کاهش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار