آلبوم شعر رضوی در دهه کرامت به جشنواره «رضوی» ارسال می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: امسال در دهه کرامت آلبوم شعر رضوی در مدح امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) به سه گویش فارسی، سیستانی و بلوچی به جشنواره «رضوی» ارسال می‌شود.

آلبوم شعر رضوی در دهه کرامت به جشنواره «رضوی» ارسال می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  حسین مسگرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت دهه کرامت اظهار داشت: در این ایام برنامه‌های متنوعی اجرا خواهد شد که بخشی از فعالیت‌ها توسط خود مردم و به صورت خودجوش و بخشی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری انجمن‌ها برگزار خواهد شد.

وی گفت: یکی از رویداد‌هایی که به صورت مشخص در ایام دهه کرامت در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود، جشنواره شعر «رضوی» است که امسال در شهرستان‌های نیمروز، دلگان و اختتامیه آن در زاهدان برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: امسال آلبوم شعر «رضوی» در مدح امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) به سه گویش فارسی، سیستانی و بلوچی تولید و به جشنواره رضوی ارسال می‌شود که نفرات برگزیده انتخاب و آثار در قالب یک کتاب جمع آوری و به علاقمندان اهدا می‌شود.

وی بیان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های دهه کرامت در سیستان و بلوچستان جشنواره ملی گرافیک رضوی است که از هنرمندان برای خلق آثارشان دعوت به عمل می‌آید و در نهایت آثار جمع آوری و در اختیار سازمان‌هایی که به آن آثار نیاز داشته باشند قرار می‌گیرد.

مسگرانی گفت: سال گذشته در جشنواره گرافیک بیش از ۵۰۰ اثر تولید شد.

وی ادامه داد: جشن‌های دهه کرامت در تمامی شهرستان‌های سیستان و بلوچستان با اجرای موسیقی محلی، شعرخوانی و مسابقه حداقل به مدت پنج روز برگزار و در زاهدان نیز در یکی از پارک‌های سطح شهر برنامه محوری خواهیم داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در این ایام اجرای تئاتر نیز در استان خواهیم داشت، گفت: کانون‌های مساجد نیز در ایام دهه کرامت برنامه‌های ویژه‌ای را اجرا خواهند کرد.

وی به جشنواره مد و لباس نیز اشاره کرد و اظهار داشت: این جشنواره در هفته جاری افتتاح و در سه موزه منطقه‌ای جنوب شرق، پارک علم و فناوری و تالار اشراق اجرا می‌شود.

مسگرانی گفت: جشنواره مد و لباس در سه رشته و توسط یک داور از تهران و ۲ نفر از سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

وی افزود: تاریخ اختتامیه این جشنواره در سیستان و بلوچستان ۱۳ تیر برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: لباس اقوام ایرانی ویژگی‌های خاصی دارد که فعالان حوزه مد و لباس کشور‌های مختلف را به خود جلب کرده است.

وی با اشاره به اینکه هم اینک کارگروه مد و لباس در سیستان و بلوچستان فعال است، گفت: مجوز هزار کارگاه و دفتر طراحی و مزون را از تهران دریافت کرده ایم و به زودی این مجوز‌ها از چابهار آغاز و در تمامی شهر‌های مختلف این استان صادر می‌شود.

مسگرانی افزود: سیستان و بلوچستان ظرفیت بی نظیری در زمینه تولید لباس‌های بومی فاخر دارد، اما در حوزه برندسازی ضعیف است که در این زمینه ضرورت دارد وزارت صنعت، معدن و تجارت به صورت جدی ورود و فعالان این حوزه را در استان تقویت کند.

وی ادامه داد: رسانه‌ها نیز باید در زمینه فرهنگ سازی استفاده از لباس‌های بومی همکاری کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: در زمینه موسسات قرآنی نیز شورای فرهنگی مجوز‌ها را از طریق ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات صادر کرده و انجمن‌های قرآن و عترت فعال شده اند.

وی افزود: سومین جشنواره استانی فرخی سیستانی نیز اواخر هفته جاری در زابل برگزار خواهد شد.

مسگرانی همچنین به هفته مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و اظهار داشت: در این هفته اجرای نمایش خیابانی و نمایشگاه عکس در زمینه پیشگیری از اعتیاد را خواهیم داشت.

وی گفت: به مناسبت این هفته رسانه‌های محلی بیشتر در سه زمینه موشن گرافی، انیمیشن و پوستر فعالیت کردند.

در پایان نشست خبری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان از پوستر هفته مبارزه با مواد مخدر رونمایی شد.

انتهای پیام/ع

برنامه‌های دهه کرامت در سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار