نبیه بری: لبنان شاهد دروغین و شریکی برای فروش فلسطین نخواهد شد

رئیس پارلمان لبنان در واکنش به اظهارات جرد کوشنر، داماد و مشاور دونالد ترامپ درباره سرمایه‌گذاری در ارتباط با طرح معامله قرن، گفت لبنانی‌ها شریک فروش فلسطین نخواهند شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری العهد، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان در نخستین موضع رسمی در پاسخ به آنچه جرد کوشنر، داماد و مشاور دونالد ترامپ در خصوص مرحله نخست معامله قرن اعلام کرده بود، گفت انتظار می‌رود موضعی رسمی و یکپارچه در خصوص آنچه که کوشنر درباره گام نخست معامله قرن اعلام کرد و شامل ۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در برخی کشور‌های عربی از جمله لبنان می‌شود، اعلام گردد.

وی در ادامه افزود: اما برای آنکه برخی سکوت رسمی لبنان را پذیرش این «پیشنهاد مسموم» تفسیر نکنند، تأکید می‌کنیم تنها سرمایه گذاری که زمینه‌ای مناسب نخواهد داشت، سرمایه گذاری به ضرر فلسطین و حقوق ملت فلسطین در خصوص بازگشت به سرزمینشان و برپایی دولتی مستقل به پایتختی قدس شریف است.

نبیه بری همچنین گفت: هرکسی اعتقاد داشته باشد سخن گفتن از میلیارد‌ها دلار می‌تواند لبنانی را که تحت بحران اقتصادی است، فریب دهد یا این کشور را به معامله بر سر اصول ثابت خود وادارد، اشتباه می‌کند.

وی در پایان گفت: از آنچه از حیای عربی باقی مانده انتظار می‌رود زمینه را برای استفاده از جغرافیای عربی به منظور اجرای حکم اعدام مسأله نخست عرب‌ها و مسلمانان که مسأله فلسطین است، باز نکنند. آقای کوشنر لبنان و لبنانی‌ها شاهدان دروغین فروش فلسطین نخواهند شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: لبنان ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار