هشدار دبیرکل سازمان ملل درباره افزایش تنش در خلیج فارس

دبیرکل سازمان ملل درباره افزایش تنش‌ها در خلیج فارس و اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا در خاورمیانه هشدار داد.

دبیر کل سازمان ملل: جهان تاب یک تنش بزرگ در خلیج فارس را نداردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل روز یکشنبه هشدار داد اجتناب از هر گونه تنش در منطقه خلیج فارس بسیار حیاتی است.

دبیرکل سازمان ملل روز یکشنه در حاشیه «نشست جهانی وزرای مسئول جوانان» در شهر لیسبون، پایتخت پرتغال با اشاره به اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا در خلیج فارس گفت: «همه طرفها باید خویشتن‌داری خود را حفظ کنند. جهان تاب یک تنش بزرگ در خلیج (فارس) را ندارد».

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بامداد پنج‌شنبه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد یک فروند پهپاد جاسوسی گلوبال هاوک آمریکا پس از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.  آمریکا بدون ارائه هیچ مدرکی برای توجیه اقدام غیرقانونی خود در نقض حریم هوایی ایران، مدعی شد این پهپاد جاسوسی خارج از آسمان ایران مورد هدف قرار گرفت. اما سپاه پاسداران روز جمعه قطعاتی از لاشه این پهپاد پیشرفته و غول‌‌پیکر را به نمایش گذاشت.

واکنش قاطع ایران در دفاع از حریم سرزمینی خود و سرنگونی این پهپاد غول‌پیکر و گران‌قیمت آمریکا با سامانه‌‌های پدافندی بومی، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت. (اینجا)

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار