سهم استان گلستان از صید ماهی در دریای خزر ۵ درصد است

مدیرکل دفتر صید و صیادی شیلات ایران با اشاره به سهم ۵ درصدی گلستان در صید ماهی از دریای خزر گفت: سالانه حدود ۳۰۰ میلیون قطعه بچه ماهی استخوانی در دریای خزر رهاسازی می‎شود که حدود ۲۰ تا۳۰ میلیون قطعه به صورت طبیعی تکثیر می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، مختار آخوندی ظهر امروز در حاشیه رهاسازی بچه‌ماهیان خاویاری و استخوانی در دریای خزر اظهارداشت: فصل صید گذشته ۴۲ هزار تن ماهی از دریای خزر صید شد که سهم صیادان گلستانی حدود پنج درصد بود.

وی با بیان اینکه صیادان و آبزی‌پروران کشور یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن انواع ماهی صید کردند، گفت: از این میزان ۷۷۰ هزار تن سهم صید از دریا‌ها و اقیانوس‌ها و حدود ۴۸۰ هزار تن هم نتیجه آبزی‌پروری بوده است.

آخوندی افزود: هم چنین ۴۲ هزار تن انواع ماهیان استخوانی و خاویاری از خزر صید شد که ۱۵ هزار و ۸۰۰ تن آن ماهی استخوانی بود و این میزان نسبت به سال قبل آن ۴۴ درصد بیشتر شد.

وی با بیان اینکه ۱۰ هزار صیاد در قالب ۱۲۱ تعاونی پره عملیات صید ماهی در خزر را انجام دادند، گفت: از مجموع صید ماهیان استخوانی در شمال کشور پنج درصد در گلستان، ۵۸ درصد در مازندران و ۳۷ درصد در گیلان برداشت شده است.

مدیرکل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران گفت: سالانه حدود ۳۰۰ میلیون قطعه بچه ماهی استخوانی در دریای خزر رهاسازی می‎شود که حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیون قطعه به صورت طبیعی تکثیر می‌شود.

به گفته وی، امسال در گلستان ۶۰ میلیون قطعه بچه ماهی استخوانی و خاویاری برای بازسازی ذخایر دریا، در رودخانه‌های گرگانرود و قره سو منتهی به خزر رها خواهدشد.

انتهای پیام/پ

سهم گلستان از صید دریای خزر چقدر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.