مشاور دولت اوباما: ترامپ باید به بازی جنگی با ایران از طریق توئیتر پایان بدهد

مشاور سابق در شورای امنیت ملی آمریکا در دوره اوباما از رئیس‌جمهور این کشور خواست از انتشار پیام‌های تحریک‌آمیز توئیتری علیه ایران خودداری کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، سامانتا وینوگِراد، مشاور دولت باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا، گفت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور، باید به بازی جنگی با ایران از طریق توئیتر پایان بدهد.

او در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت: از مدت‌ها قبل می‌دانیم که رئیس جمهور ترامپ، کابینه در سایه دارد همانطور که سران برخی از کشور‌ها همانند ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، و همچنین رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، چنین کابینه‌هایی دارند. کابینه در سایه ترامپ، مشاوران نظامی هستند که در شبکه‌های تلویزیونی ظاهر می‌شوند و ممکن است حتی هیچگونه تجربه نظامی نداشته باشند. این افراد به اطلاعات هم دسترسی ندارند. این درحالی است که ژنرال‌های بازنشسته در سی‌ان‌انهم ظاهر می‌شوند، اما دیدگاه‌هایی درباره مسائل نظامی دارند. آن‌ها درباره لغو شدن تصمیم حمله به ایران نظر دارند. اما گروه اول، درباره مسائل میدانی اطلاعات به روز ندارند و اینکه اگر آمریکا، طرح حمله را اجرایی کند، پاسخ ایران به چه صورت خواهد بود. با همه این اوصاف، دونالد ترامپ باید تلویزیون را خاموش کند و به اتاق وضع برود (اتاقی در کاخ سفید که مسائل راهبردی بررسی می‌شود).

این مشاور دولت پیشین امریکا افزود: باید توجه داشت که ترامپ در حال حاضر با رسانه‌ها نوعی بازی جنگی می‌کند بطوری که درباره علت لغو برنامه حمله پیام توئیتری منتشر می‌کند. این رویکرد پرهزینه است. به نظرم، اقدام ترامپ در لغو حمله، تصمیمی درست بود، اما اینکه او این مسائل را به رسانه‌ها می‌کشد سبب می‌شود همه جهانیان از ناتوانی او در تصمیم‌گیری مطلع شوند. در عین حال، ایران می‌تواند از این پیام‌ها استفاده کند و خودش را قربانی جلوه بدهد. رئیس جمهور ترامپ برای تغییر رویکردش باید تلویزیون را خاموش کند (به حرف به اصطلاح کارشناسان رسانه‌ای گوش نکند!)

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۲:۲۳ ۰۳ تير ۱۳۹۸
ماری هارف کجاس ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۰۳ تير ۱۳۹۸
ننگ برترامپ
آخرین اخبار