افزایش مصرف آب در کاشان

رئیس آبفای کاشان گفت: طی سه ماه سال جاری، مصرف آب در کاشان افزایش ۱۰ درصدی داشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمدرضا اسدی، رئیس آبفای کاشان با هشدار نسبت به کمبود آب اظهار داشت: طی سه ماه سال جاری مصرف آب در کاشان افزایش ۱۰ درصدی داشته است و این افزایش مصرف آب به افکار عمومی برمی‌گردد که تصور می‌کنند با بارش‌های اخیر، مشکل کم آبی مرتفع شده، در حالی که بحران آب بسیار عمیق‌تر از آنچه که فکر می‌کنیم بوده چراکه این میزان بارندگی هیچ تأثیری در افزایش سطح سفره‌های زیر زمینی ما نداشته است.

وی ادامه داد: از شهروندان درخواست می‌کنیم نسبت به صرفه‌جویی مصرف آب توجه بیشتری داشته باشند چراکه آب اثرگذار در تمامی ابعاد اجتماعی و اقتصادی است و بر همین اساس تلاش خود را در راستای شناسایی چاه‌های غیر مجاز و بررسی راهکار‌های نوین صرفه‌جویی در مصرف را به کار گرفته و به نتایج خوبی دست پیدا کردیم.

رئیس آبفای کاشان با تاکید بر اینکه بارش‌های اخیر در کاشان در افزایش سطح آب‌های زیر زمینی طی سه ماه نخست سال بی تاثیر بوده است افزود: به صورت نمادین هفته اول تیرماه به نام هفته صرفه‌جویی در مصرف آب نامید شده است چراکه طی ۵۰ سال گذشته خشکسالی و‌تر سالی بی سابقه را در سال جاری تجربه کردیم و بر همین اساس نباید این ترسالی ما را فریب دهد چراکه با وجود این ترسالی کمبود آب جبران نشده است.

اسدی با بیان اینکه هر روز هفته صرفه‌جویی در مصرف آب با یک اسم نامگذاری شده است، گفت: این نامگذاری به تمامی حوزه‌های محیط زیستی، اقتصاد، حقوق شهروندی، انرژی، آموزه‌های دینی و ... مربوط است و یک روز را به آن حوزه نامگذاری کردیم.

انتهای پیام/ی



درخواست از شهروندان برای صرفه جویی در مصرف

برچسب ها: وزارت نیرو ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.