تولید بیش از ۱۱ هزار تن انواع ماهیان گرمابی و سردآبی در اردبیل

مدیرکل شیلات و آبزیان استان اردبیل از تولید بیش از ۱۱ هزار تن انواع ماهیان گرمابی و سردآبی در سطح استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، میرآرمان واعظی، مدیرکل شیلات و آبزیان استان اردبیل صبح امروز در بازدید از مزارع پرورش ماهی مشگین‌شهر گفت: براساس برآورد‌های انجام شده امسال شاهد تولید بیش از ۱۱ هزار تن انواع ماهیان گرمابی و سردابی در استان خواهیم بود که از این میزان ۶۰ درصد مربوط به ماهیان سردابی و ۴۰ درصد نیز ماهیان گرمابی است.

وی اردبیل را از قطب‌های تولید ماهیان سردابی در کشور برشمرد و بیان کرد: با توجه به اینکه در سال گذشته ۱۰ هزار تن ماهی در استان تولید شده میزان تولید امسال انواع ماهی در استان ۱۰ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل شیلات و آبزیان استان اردبیل از ارائه تسهیلات مناسب برای پرورش‌دهندگان ماهی در استان خبر داد و گفت: در راستای حمایت از تولیدکنندگان در این حوزه و ترویج صنعت شیلات این تسهیلات از سوی دولت ارائه می‌شود که ۸۰ درصد از تسهیلات ارائه شده به پرورش‌دهندگان آبزیان به صورت بلاعوض بوده است.

واعظی تصریح کرد: تاکنون در سطح استان ۵۴۰ مزرعه پرورش ماهی شامل مزارع پرورش ماهیان سردابی، گرمابی، خرد، منفرد و استخر‌های دومنظوره و آب‌های طبیعی و نیمه‌طبیعی ایجاد شده و در راستای تولید انواع ماهی و آبزیان فعالیت می‌کنند که با ارائه خدمات آموزشی به این افراد در تلاش برای افزایش کارایی این مراکز هستیم.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی رایگان پرورش ماهی در استان افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر روز در کلاس‌های آموزشی پرورش آبزیان در سال گذشته شرکت کردند.

انتهای پیام/ح

افزایش ۱۰ درصدی تولید ماهی در اردبیل

برچسب ها: شیلات ، آبزیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.