عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

سپاه محاسبات امنیتی آمریکا را به هم زد / هرگونه تعرض به خاک ایران پاسخ متناسب دارد

نوریان با اشاره به انهدام پهپاد جاسوسی آمریکا از سپاه گفت: سپاه محاسبات امنیتی آمریکا را به هم زد.

سپاه محاسبات امنیتی آمریکا را به هم زد / هرگونه تعرض به خاک ایران پاسخ متناسب داردبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،اردشیر نوریان با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها پس از خروج از برجام جنگ روانی گسترده را علیه ایران با هدف به تمکین وادار کردن جمهوری اسلامی برای پذیرش شروط آمریکا به راه انداختند، اظهار داشت: آمریکا برای به نتیجه رسیدن این جنگ روانی فشار بزرگ اقتصادی را هم به ایران تحمیل کرده است.

وی با بیان اینکه در این جنگ اقتصادی تحریم‌ها نسبت به گذشته اضافه شدند، افزود: در این جنگ هدف این است که جمهوری اسلامی تحت فشار سنگین شرایطی که آمریکا می‌خواهد در منطقه بپذیرد.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه زمینه این جنگ با خروج آمریکا از برجام فراهم شد و گسترش پیدا کرد، ادامه داد: آمریکا به دنبال احیای سیاست‌های شکست خورده در منطقه، تأمین امنیت اسرائیل بیشتر از گذشته و جبران شکست‌های امنیتی منطقه در پرونده‌های کشور‌هایی مانند عراق، لبنان، فلسطین و یمن است، درواقع یک فرار به جلو را دنبال می‌کند و آمریکا برای پیشبرد اهدافش باید قدرت منطقه را در دست بگیرد و امنیت کشور‌های منطقه‌ای همکار را تامین کند.

وی با بیان اینکه برای این اهداف آمریکا فشار‌های روانی را توأم با مانور‌های قدرتی و نظامی دنبال می‌کند، گفت: پرواز پهپاد آمریکایی طی هفته گذشته در حریم هوایی جمهوری اسلامی را با توجه به این اهداف می‌توان تحلیل کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اقدامات نظامی آمریکا برای ملتهب کردن منطقه در راستای پیشبرد سناریو از پیش تعیین شده است، افزود: هدف قرار دادن دو نفتکش، انفجار بندر فجیره و خط لوله انتقال نفت سعودی همه بخشی از سناریوی آمریکایی، صهیونیستی و عربی است که در منطقه دنبال می‌شود.

نوریان با بیان اینکه در این زمینه جمهوری اسلامی با خویشتن‌داری و بردباری اقدامات دیپلماتیکی را انجام می‌دهد، اضافه کرد: پس از نقض روح و مفاد برجام توسط آمریکا فرصت دو ماهه به امضاکنندگان این معاهده داده شده که اگر فشار‌های وارده بر ایران کاهش نیابد ایران هم تعهدات خود را کاهش می‌دهد.

وی گفت: هدف قرار دادن این پهپاد با توجه به اینکه در حوزه عملیاتی دریا و فضای ایران بوده و اخطار‌های لازم را نیز دریافت کرده است و اقدامی قدرتمندانه و هوشیارانه برای خنثی کردن فشار‌های چند جانبه بود.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی افزود: این اقدام نمایشگر اقتدار جمهوری اسلامی در مقابل دشمنان، آمادگی و چالاکی نیرو‌های ایران در برخورد قاطعانه با هرگونه تعرض نظامی و غیر نظامی و بهم خوردن معادلات آمریکا در هرگونه تعرض به خاک ایران است.

نوریان با اشاره به اینکه طبق منشور ملل متحد ایران حق دفاع مشروع در مقابل هر متجاوزی در خاک‌های زمینی و حریم هوایی دارد، اضافه کرد: این اتفاق تمام محاسبات امنیتی دشمن را به هم زد و در داخل کشور انسجام تمام احزاب که پایه و اساس اقتدار است را به همراه داشت.

وی با بیان اینکه این اتفاقات یک همزمانی با کمپین انتخاباتی در داخل آمریکا دارد، ادامه داد: تیم ترامپ به دنبال این هستند که با تشدید جنگ روانی و اقتصادی بتوانند تسلط خود بر خاورمیانه را نشان دهند، در واقع این اقدام مانور قدرت با رقبای انتخاباتی دموکرات است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست کاندیدهای انتخاباتی آمریکا در مقابل جمهوری اسلامی ایران یک از محور‌های اصلی مبارزات است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/س

ترامپ به دنبال تسلط بر خاورمیانه است

برچسب ها: اخبار مجلس ، ترامپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.