رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: سال گذشته ۱۰۰ درصد از نوآموزان استان تحت پوشش برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی در بدو ورود به دبستان و پیش دبستان قرار گرفتند.

 به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خلیل رنجبر ،  رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان کردستان  در آئین نمادین افتتاحیه پایگاه‌های سنجش سلامت وآمادگی تحصیلی نوآموزان بدوورود به دبستان که در مدرسه فجر سنندج برگزار شد؛ گفت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۲۷ هزار نوآموز با شرکت در برنامه ملی سنجش در نظام آموزشی جایدهی مناسب شوند.

خلیل رنجبر تصریح کرد : با بیان اینکه برنامه سنجش با هدف غربالگری، شناسایی و هدایت دانش آموزان با نیاز‌های ویژه اجرا می‌شود؛ ۱۴ پایگاه ثابت و سیار با بهره گیری از ۹۸ نیروی متخصص بررسی و ارزیابی شنوایی، بینایی، آمادگی تحصیلی ومعاینات بالینی  نوآموزان بدو ورود  به دبستان را در سطح استان برعهده خواهند داشت.

 وی با اشاره به اجرای این برنامه برای بیست و پنجمین سال متوالی در استان افزود: از مجموع ۱۴ پایگاه در سطح استان ۵ پایگاه نوع الف با ۹ نفرارزیاب، ۸ پایگاه نوع ب با ۶ نفر ارزیاب و ۱ پایگاه نوع ج با ۵ نفر ارزیاب روزانه به ترتیب ۴۲، ۲۸ و ۱۳ نفر نوآموز را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان گفت: دانش آموزان به عنوان عناصر اصلی سیستم آموزشی سرمایه‌های اجتماعی وآینده سازان یک جامعه محسوب می‌شوند به همین جهت شناسایی، پیشگیری، مداخله بهنگام، هدایت وکمک به بهبود کیفی آموزش آنان وارائه توصیه‌های مناسب به خانواده‌ها ازاهمیت بالایی برخورداراست.

رنجبر در ادامه بیان کرد: امسال سعی شده مدارسی به عنوان پایگاه‌های سنجش انتخاب شود که از امکانات لازم برای راحتی و آسایش نوآموزان برخوردار بوده و خانواده‌ها بتوانند به پایگاه‌های مراجعه نمایند که به محل سکونت آنان نزدیک باشد.

وی با اشاره به آمار ۲۶ هزارو ۵۲۰ نفری نوآموزان شرکت کننده در برنامه سنجش سال گذشته گفت: از این تعداد ۲۱ هزارو ۱۸۶ نوآموز بدون مشکل تشخیص دادند و ۵ هزار و ۳۳۴ نفر نیز به مرحله تخصصی ارجاع داده شدند.

انتهای پیام / م

شرکت ۲۷ هزار نوآموز در برنامه ملی سنجش در کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.