استفاده غیراصولی از کود مرغی تهدیدی برای سلامت مردم است

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان گفت: استفاده غیراصولی کشاورزان از کود مرغی تهدیدی جدی برای بهداشت محیط و سلامت مردم است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، خلیل جوکار در نشست با روسای ادارات محیط‌زیست، جهاد کشاورزی، دامپزشکی شهرستان کنگان افزود: با توجه به فعالیت‌های سال‌های گذشته در زمینه کنترل استفاده از کود مرغی غیرمجاز در مزارع گوجه فرنگی و نزدیک بودن به فصل کود دهی برنامه‌ریزی در خصوص این مسأله ضروری است.

وی ادامه داد: استفاده از کود‌های مرغی فله در زمین‌های کشاورزی علاوه بر انتشار بوی نامطبوع و تجمع حشرات که نارضایتی شدید ساکنان اطراف زمین‌های کشاورزی را در پی داشته، شرایط مساعدی نیز برای رشد حشرات و برخی عوامل بیماری‌زا مهیا کرده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان بیان کرد: استفاده از این نوع کود شرایط مساعدی برای تکثیر و تداوم عوامل بیماری‌زا مهیا می‌کند و این عوامل بیماری‌زا به وسیله باد، آب و پرندگان به سایر نقاط انتقال می‌یابد و علاوه بر آلودگی زیست‌محیطی، موجب بروز و شیوع بیماری‌های متعددی نیز می‌شوند.

جوکار افزود: پشه‌های موذی که به واسطه این کود‌ها به وجود می‌آیند، می‌توانند موجب بیماری‌هایی از جمله سالک نیز شوند.

وی یادآور شد: کسانی که سلامت عمومی جامعه را تهدید کنند طبق ماده (۶۸۸) قانون مجازات اسلامی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کنگان معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/ک

انتقال بیماری با استفاده غیر اصولی از کود مرغی

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.