قدردانی از ۴۰ قاضی و کارمند نمونه محاکم قضایی گیلان

همزمان با هفته قوه قضاییه از ۴۰ قاضی و کارمند نمونه محاکم قضایی گیلان قدردانی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مصطفی سالاری، استاندار گیلان امروز در آیین گرامیداشت تجلیل از قاضی و کارمند نمونه محاکم قضایی استان، با اشاره به اهمیت کار قضاوت در احقاق حقوق مردم، گفت: جایگاه قضات در اجرای قانون بسیار مهم و تعیین کننده است و مردم با وجود قضات عادل و قانون مدار به اجرای عدالت دلگرم می‌شوند.

وی، با بیان اینکه برای کاهش پرونده‌های قضایی باید مشکلات فرهنگی و اجتماعی ساختاری و زیربنایی حل شود، افزود: به طور مثال اگر بحث معاملات شفاف و دور از پیچیدگی‌های متداول باشد جلوی اختلاف نظر‌ها گرفته شده و ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی کاهش چشمگیری می‌یابد.

استاندار گیلان گفت: خوشبختانه همیت زیادی برای کاهش مشکلات معیشتی و موانع رونق اقتصادی و گردشگری استان وجود دارد و دستگاه قضا هم در کنار مدیران استانی برای کاهش این مشکلات تلاش می‌کند.

احمد سیاوش پور، رئیس کل دادگستری گیلان هم گفت: پیشگیری از وقوع جرم از اولویت‌های دستگاه قضا است و این دستگاه با دقت و حساسیت حقوق مردم را پیگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه از پارسال تاکنون حدود ۶۰۰ هزار پرونده در چرخه رسیدگی محاکم گیلان قرار گرفت افزود: از این تعداد ۲۸۰ هزار پرونده جدید است.

رئیس کل دادگستری گیلان تصریح کرد: در سال گذشته ۱۳۵ هزار پرونده در شورا‌های حل اختلاف استان رسیدگی شده که یک سوم آن به صلح و سازش انجامید.

 

انتهای پیام/م.ع

تجلیل از قضات و کارکنان دستگاه قضایی گیلان

برچسب ها: استانداری ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.