استقبال آقایان از طرح ملی کنترل فشار خون

مدیر گروه بیماری‌های غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: حدود ۹۰۰ هزار نفر از همشهریان در طرح ملی کنترل فشار خون شرکت کردند که ۶۰ درصد این افراد را آقایان تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهشید احمدیان، مدیر گروه بیماری‌های غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در مدت زمان اجرای طرح ملی کنترل فشار خون حدود ۹۰۰ هزار نفر از همشهریان در این طرح ملی شرکت کردند و با توجه به اینکه خانم‌ها بیشتر از آقایان در معرض ابتلا به فشار خون هستند، اما مشارکت آقایان در این کمپین بیشتراز خانم‌ها بوده است.

وی با اشاره به اینکه طرح ملی کنترل فشار خون که از ۱۷ خرداد ماه اغاز شده اظهار داشت: طبق امار‌های بدست امده حدود ۵ هزارنفر از همشهری‌های اصفهانی دچار فشار خون حاد بودند.

مدیر گروه بیماری‌های غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت:در کشور ۵۸ هزار نفر در ایستگاه‌های سطح شهر مورد آزمایش قرار گرفتند که بیش از ۲۰ هزار نفر از فشار خون بالای خود اطلاعی نداشتند که با هماهنگی‌های صورت گرفته با اورژانس در محل مورد خدمت رسانی قرار گرفته اند وباقی افراد به مراکز بهداشت ارجاع داده شده اند.

ضرورت توجه به فشار خون تا جایی است که فاز دوم کمپین فشار خون تا ۱۵ تیرماه ادامه دارد و ما از اصحاب رسانه و خبرنگاران خواستاریم که با اطلاع‌رسانی در حوزه فشار خون، شناخت علائم و تاثیرات آن و همچنین تاکید به انجام این آزمایش به اطرافیان در جهت داشتن استانی با شهروندان سالم گام بردارند.

انتهای پیام/ی
 



حضور حدود ۹۰۰ هزار نفر از همشهریان در طرح ملی کنترل فشار خون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار