افزایش بهای نفت در پی تشدید تنش‌ها در خاورمیانه

در پی تشدید تنش‌ها میان آمریکا و ایران، روند افزایش بهای نفت امروز، دوشنبه نیز ادامه یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، در پی تشدید تنش‌ها میان آمریکا و ایران، روند افزایش بهای نفت امروز (دوشنبه) همچنان ادامه یافت؛ زیرا واشنگتن قرار است تحریم‌های جدیدی را علیه تهران اعمال کند.

بر این اساس، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با ۵۰ سنت افزایش (معادل ۰.۸۷ درصد) به ۵۷ دلار و ۹۳ سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با ۹ سنت افزایش (معادل ۰.۱۴ درصد) ۶۵ دلار و ۲۹ سنت در هر بشکه معامله شد.

در پی گمانه‌زنی‌های اخیر رسانه‌های غربی درباره احتمال اقدام نظامی محدود آمریکا علیه ایران پس از سرنگونی پهپاد آمریکایی به دست پدافند موشکی سپاه، دونالد ترامپ با ارسال پیامی در حساب توییترش تلاش کرد ناتوانی خود برای تحقق این آرزو را توجیه کند. وی در توییتر مدعی شد که همه چیز برای حمله‌ای تلافی جویانه به ایران آماده شده بود؛ اما به دلیل بالا بودن تعداد قربانیان این حمله، وی ۱۰ دقیقه پیش از حمله دستور توقف آن را صادر کرد.

پس از آنکه ایران یک پهپاد آمریکایی را به دلیل تجاوز به حریم هوایی خود ساقط کرد، بهای نفت با افزایش همراه بوده است. بهای نفت خام برنت هفته گذشته ۵ درصد افزایش داشت که این در ۵ هفته اخیر بی سابقه بود. نفت شاخص آمریکا نیز با افزایش ۱۰ درصدی همراه بود که این بیشترین سطح افزایش هفتگی بهای نفت شاخص آمریکا از دسامبر سال ۲۰۱۶ محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار