کشتِ گلخانه ای، گامی مهم در رونق کشاورزی

کارشناس روابط عمومی جهاد کشاورزی استان اصفهان از فعالیت ۳ هزار و ۵۰۰ واحد گلخانه در استان اصفهان خبر داد.

محمد موسوی کارشناس روابط عمومی جهاد کشاورزی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، در خصوص وضعیت کشت گلخانه‌ای در اصفهان گفت:۳ هزار و ۵۰۰ واحد گلخانه در استان اصفهان در سطح یک هزار و ۷۰۰ هکتار و جود دارد که یک هزار ۶۳۸ هکتار از آن به تولید سبزی و صیفی و ۲۰۰ هکتار به گل و گیاه زینتی اختصاص دارد.

وی ادامه داد: عمده تولیدات کشت گلخانه‌ای در استان اصفهان سبزی و صیفی شامل خیار، گوجه فرنگی، توت فرنگی، انواع سبزیجات برگی و گل‌های زینتی شامل انواع گل‌های شاخه بریده مانند رز، گیاهان آپارتمانی، گل‌های نشایی فصلی و گل شبو که رتبه اول کشوری را دارد و درخت و درختچه‌های زمینی را هم شامل می‌شود.

کارشناس روابط عمومی جهاد کشاورزی استان اصفهان از جمله مزایای گلخانه را مصرف بهینه آب، اشتغال زایی بالا، امکان تولید با کیفیت و بالاتر از میزان در فضای باز و تولید محصول خارج از فصل دانست.

موسوی افزود: استان اصفهان با بیان اینکه کشت گلخانه‌ای در شرایط کم آبی استان و‌عدم توسعه زراعت و باغات یکی از بهترین راه توسعه کشاورزی است تصریح کرد: توسعه گلخانه‌ها بعد از فعالیت آبی و خاکی و تامین آب الویت اصلی جهاد کشاورزی است.

وی در پایان افزود:کشاورزان به خصوص در منطقه خشک استان اصفهان توسعه گلخانه را در الویت کار خود قرار دهند چرا که گلخانه‌ها فرصتی برای صرفه جویی در مصرف و افزایش بهره وری آب و توسعه اشتغال است.

انتهای پیام/ی
 


فعالیت ۳ هزار و ۵۰۰ واحد گلخانه در استان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.