ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست؛

تجاوز به مرزهای سرزمینی ایران؛ قصه‌ تکراری و بی‌پایان آمریکایی

تجاوزهای آمریکا به مرزهای سرزمینی ایران از قبل از دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بامداد پنجشنبه ۳۰ خرداد یک فروند هواپیمای جاسوسی رژیم تروریستی آمریکا که ساعت ۱۴ دقیقه بامداد از پایگاه الظفره در نزدیکی ابوظبی امارات به پرواز درآمده بود و بعد از طی مسافت طولانی، قریب ساعت ۴ بامداد وارد آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران شده بود، توسط پدافند نیروی هوافضای سپاه در منطقه کوه مبارک مورد اصابت قرار گرفت و سرنگون شد.

کوه مبارک یکی از مناطق استراتژیک واقع در شرق استان هرمزگان در جنوب ایران است. این شهر در بخش بیابانی شهرستان جاسک و در کرانۀ دریای عمان واقع شده است. از طریق راه اصلی در ۱۵۵ کیلومتری میناب و ۶۵ کیلومتری جاسک قرار دارد. این منطقه در دهانه ورودی دریای عمان به تنگه راهبردی هرمز واقع شده است و هر شناوری که بخواهد وارد تنگه هرمز و خلیج فارس شود باید از مقابل این منطقه عبور کند که همین امر بر اهمیت راهبردی کوه مبارک می‌افزاید.
تجاوز به مرزهای سرزمینی ایران؛ قصه‌ای که تمامی ندارد////////
 
آمریکا بارها در منطقه غرب آسیا مخصوصا در منطقه جنوب ایران دست به تجاوز و شیطنت‌های زیادی مانند حمله به افغانستان، تجزیه عراق، جنگ نیابتی در سوریه و یمن و تشکیل ائتلاف به بهانه مبارزه با تروریسم زده است؛ ولی این تجاوزها تنها با قصد تجزیه سوریه و عراق بعد از واقعه 11 سپتامبر بوده و است. این کشور همچنین بارها به دلایل واهی به آب‌های ایران تجاوز کردند.

جمهوری اسلامی ایران خط مشیی جز دفاع از حریم خود ندارد و این موضوع را بارها و بارها با اعمال خود نشان داده است. آمریکایی‌ها تاریخ را فراموش می‌کنند؛ پس محکوم به تکرار آن هستند. آمریکایی‌ها باید خط مشی سیاسی خود را تغییر دهند؛ در غیر این صورت هیچ جایی در دیپلماسی ایرانی ندارند.

تجاوزهای آمریکا به مرزهای سرزمینی ایران از قبل از دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی آغاز شد. آنها ابتدا شکست سنگین در طبس را تجزبه کردند. این کشور با وارد کردن ناوهای نظامی خود و اسکورت کشتی‌های تجاری و نفتکش‌های عراق و حتی با تعویض پرچم این کشتی‌ها و قرار دادن پرچم خود بر فراز این کشتی‌ها؛ جنگ نیابتی را رها و وارد جنگ مستقیم با ایران شد. عراق در سال 1363 با دستور حامیان غربی و منطقه‌ای خود به سمت نفتکش‌های ایران یورش برد و همه آنها را مورد هدف قرار داد.

شاید بتوان اصلی‌ترین دلیل تجاوزهای آمریکایی‌ها به مرزهای کشور را ضعیف جلوه دادن نیروهای امنیتی کشور به خصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نزد مردم دانست، غافل از اینکه سپاه پشتیبانی و حمایت ملت ایران را همواره در تمامی دوران به همراه داشته و این نهاد برخاسته از متن مردم است و قطعا یکی از دلایل توفیقات سپاه همین حمایت و پشتیبانی مردمی است.

تجاوز به مرزهای سرزمینی ایران؛ قصه‌ای که تمامی ندارد////////

تجاوز به مرزهای سرزمینی ایران؛ قصه‌ای که تمامی ندارد

‬تجاوز هواپیماهای گشت آمریکایی بر فراز آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران

‪ تجاوز هواپیماهای گشت آمریکایی بر فراز آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ‌های۸۵/۴/۳ ،۸۵/۳/۳۱ و ایجاد مزاحمت برای یک فروند زیردریایی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران.

پرتاب نارنجک دودزا توسط یک فروند بالگرد آمریکایی در مورخه ‪۸۵/۳/۲۰‬در مسیر شناور نظامی کشورمان در آب‌های سرزمینی

ایجاد مزاحمت برای شناورهای صیادی و تجاری ایرانی در آب‌های خلیج فارس در تاریخ ‪ ۸۵/۷/۶‬توسط ناو جنگی آمریکایی به شماره بدنه ‪.۶۶‬

بازدید و بازرسی غیرقانونی یک فروند کشتی صیادی جمهوری اسلامی ایران موسوم به طبس3 ‪.

تجاوز به مرزهای سرزمینی ایران؛ قصه‌ای که تمامی ندارد////////

بازدید و بازرسی غیرقانونی یک فروند کشتی صیادی جمهوری اسلامی ایران موسوم به طبس ‪ ۳‬در مورخه ‪ ۸۵/۹/۲۳‬توسط ناوچه گشتی آمریکایی در آب‌های سرزمینی که در این ارتباط تعدادی از نظامیان آمریکایی وارد کشتی شده و کشتی و خدمه را مورد بازرسی قرار دادند.

تجاوز به حریم آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در ساعت ‪ ۱۳۰۰‬مورخه ‪ ۸۴/۲/۶‬ در موقعیت ثبت شده توسط یک فروند ناو آمریکایی و به منظور توقیف یک فروند کشتی تانکر پانامایی در حوالی خورموسی.

 نقض حریم زمینی جمهوری اسلامی ایران توسط سربازان آمریکایی

درساعت ‪ ۱۳:۵۵‬مورخه ‪ ۸۵/۱۰/۲۵‬تعداد ‪ ۵‬نفر از نیروهای نظامی آمریکایی به ‌وسیله یک دستگاه تویوتای سفیدرنگ دو کابین در مختصات (‪(۹۸۳۰۰ - ۵۲۴۰۰‬ روبه‌روی پاسگاه تنگاب کهنه در منطقه قصرشیرین با کنارزدن سیم خاردار حدود ‪ ۲۰۰‬متر وارد خاک ایران شدند که با عکس العمل نیروهای مدافع مرزی به داخل عراق متواری شدند.

نقض حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران توسط دو بالگرد آمریکایی

در دی‌ماه سال 87 دو فروند بالگرد جنگی سیاه رنگ آمریکایی در ارتفاع ‪ ۱۰۰‬متری زمین از طریق شهرستان پاوه واقع در استان کرمانشاه حریم هوایی منطقه را به عمق ‪ ۳۰۰‬متر نقض و سپس از منطقه خارج شدند.

نقض حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران توسط بالگردهای آمریکایی

در ساعت ‪ ۱۶:۴۵‬مورخه ‪ ۸۵/۹/۶‬دو فروند بالگرد مشگی رنگ آمریکایی در حاشیه مرزی استان ایلام اقدام به پخش پوستر و اعلامیه کرده و در محدوده بازارچه مرزی مهران تا عمق یک کیلومتر به حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران تجاوز کرده و سپس به داخل خاک عراق بازگشتند.

نقض حریم قلمروی سرزمینی جمهوری اسلامی ایران توسط نیروهای آمریکایی

نیروهای آمریکایی در مورخه ‪ ۸۵/۶/۱۶‬ با استفاده از ‪ 4‬دستگاه خودرو در حوالی مختصات ۷۱۷۰۰ - ۲۰۱۰۰‬نقشه هلالی شمالی (غرب کشور) به حریم زمینی کشور تجاوز کرده که با اقدام به موقع نیروهای مدافع مرزی درگیری آغاز و متجاوزان آمریکایی مجبور به فرار به داخل خاک عراق شدند. در این راستا تعداد ‪ 7‬ نفر از نظامیان عراقی که بصورت مسلحانه با نظامیان آمریکایی در این اقدام تجاوزکارانه سهیم بودند توسط نیروهای خودی دستگیر شدند.

تجاوز تفنگداران نیروی دریایی آمریکا به خلیج فارس در تاریخ 22 د‌ی‌ماه 94

ساعت 16:30 دقیقه 22 دی دو فروند از شناورهای آمریکایی که وارد آب‌های سرزمینی ایران شدند، توسط نیروهای واحد رزمی منطقه دومنیروی‎دریایی سپاه پاسداران توقیف و به جزیره فارسی منتقل شدند. این دو شناور آمریکایی به منظور گشت‌زنی دریایی به صورت غیرقانونی وارد آب‌های ایران شده بودند و هر دو شناور مجهز به 3 مسلسل 50 میلیمتری بودند و تمامی نظامیان آن نیز مجهز به انواع سلاح‌های نیمه سنگین بودند.

تجاوز به مرزهای سرزمینی ایران؛ قصه‌ای که تمامی ندارد////////

قاچاق نظامیان ناتو در پوشش هواپیمای مسافربری

شهریور ماه سال 93 بود که قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با اخطار به یک فروند هواپیمای ایرباس A300 متعلق به هواپیمایی فلای دوبی که حامل نظامیان ناتو بود به علت ارائه اطلاعات غلط، مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه بندرعباس کرد.

اسماعیلی چند روز بعد طی سخنانی درباره جزئیات این عملیات گفت: از طریق سازمان بین المللی ایکائو مطرح کرده بودیم که بعضی از هواپیماهای کشورها از جمله هواپیماهای ناتو حق عبور از فضای جمهوری اسلامی ایران را ندارند. پرواز ایساف هم در روز جمعه ساعت 5 بعد از ظهر از نقطه ورودی بین ما و کشور افغانستان قصد ورود به کشورمان را داشت، غافل از اینکه سامانه‌های بومی شنود ما حدود 100 الی 150 کیلومتر از بیرون مرزها را نیز کنترل می‌کند.

این هواپیما در کشور افغانستان خودش را ایساف 04 اعلام کرده بود و ایساف یعنی هواپیمای نظامی ناتو و این هواپیما هرچند عملیات نظامی در کشور افغانستان نداشت، اما حامل نفرات نظامی‌ای بود که عملیات نظامی در آن کشور داشته‌اند. خلبان هم اعلام کرده بود که من هواپیمای مسافربری هستم و نظامی نیستم و با این عنوان وارد فضای ایران می‌شود.

وقتی هواپیما به داخل فضای ایران که وارد می‌شود،‌ قرارگاه پدافند هوایی با همکاری سازمان هواپیمایی کشور وارد عمل می‌شود و اعلام می‌کند که این هواپیما از نظر ما قطعا نظامی است و سپس به خلبان اعلام می‌شود که باید در فرودگاه بندرعباس فرود بیاید.

تجاوز به مرزهای سرزمینی ایران؛ قصه‌ای که تمامی ندارد////////

خلبان هواپیمای فلای دوبی اعلام می‌کند که ارتفاع من 35 هزار پا است و طرح پروازی دارم و به هیچ وجه در فرودگاه بندرعباس فرود نخواهم آمد. دوباره با خلبان هواپیمای مسافربری از فرودگاه تماس گرفته می‌شود و خلبان جنگنده اف 4 اعلام می‌کند که "ظرف 5 دقیقه مثل عقاب بالای سرت هستم"؛ سپس با پرواز جنگنده‌های ارتش و دادن اخطار به هواپیمای مسافربری، این هواپیما مجبور به فرود در بندرعباس می‌شود.

امیر اسماعیلی در این باره گفته است: از ساعت 7 بعدازظهر روز جمعه تا 3 بامداد شنبه حدود 8 ساعت این هواپیما را نگه داشتیم اما با احترام، هم سوخت دادیم و هم کارهای جانبی انجام دادیم و آنها هم یاد گرفتند که فضای جمهوری اسلامی ایران، فضای کذب و دروغ گفتن نیست. برج مراقبت پس از عدم تمکین خلبان هواپیمای ایساف، دو فروند جنگنده اف 4 نهاجا را مامور نشاندن هواپیمای ایساف با 108 سرباز ناتو متشکل از سربازان آمریکایی و غیرآمریکایی می‌کند و سرانجام این هواپیما در فرودگاه بندرعباس به زمین نشانده می‌شود.

متن بخشی از مکالمه افسر کنترل شکاری قرارگاه پدافند هوایی با خلبان هواپیمای مسافربری حامل نظامیان ناتو به شرح زیر است:

افسر کنترل شکاری: فلای دوبی 4359 شما باید الان در فرودگاه بندر عباس به زمین بنشینید و با فرکانس 1342 جهت هماهنگی برای نشستن تماس بگیرید. اگر تماس نگرفتید، هواپیمای شما مورد رهگیری قرار می‌گیرد.

خلبان هواپیمای فلای دوبی: اوکی، دریافت کردم و متوجه‌ام که رهگیری می‌شوم. اکنون ارتفاع خود را به 24000 پا کاهش می‌دهم جهت نشستن. و فرکانس‌ها را فوراً چک می‌کنم، منتظر باشید.

پس از نشاندن این هواپیما در فرودگاه بندر عباس، خلبان ضمن عذرخواهی از قرارگاه پدافند هوایی ارتش، نسبت به اشتباه خود اعتراف کرده و کتبا این اشتباه را نوشته و با نام میگوئل وی‌سدو (miguel visedo)، تعهدنامه را امضا می‌کند و قرارگاه پدافند هوایی نیز اجازه پرواز این هواپیما و ترک ایران را صادر می‌کند.

پهپاد آر کیو 170 در تور نیروی هوافضای سپاه

13 آذرماه سال نود بود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اقدامی بزرگ موفق شد که یک فروند پهپاد پیشرفته آرکیو 170 متعلق به ارتش آمریکا را سالم به زمین بنشاند. این خبر بلافاصله پس از انتشار توسط سپاه، به خبر اول تمام رسانه‌های مطرح جهان تبدیل شد.

RQ-170 که به جانور قندهار نیز مشهور است، پهپاد جاسوسی و پیشرفته با هدایت چندگانه است که سپاه با اقدامی به موقع، این پهپاد را در حوالی طبس در تور اطلاعاتی و جنگ الکترونیک خود گرفتار کرده و سالم به زمین نشاند.

تجاوز به مرزهای سرزمینی ایران؛ قصه‌ای که تمامی ندارد////////

مقامات آمریکایی ساعتی پس از انتشار این خبر، ابتدا اصل موضوع را تکذیب و اعلام کردند که ایالات متحده چنین پهپادی را گم نکرده است. ساعتی بعد اما، نیروی هوایی آمریکا از گم‌شدن یک فروند پرنده بی‌سرنشین خود از اسکادران پهپادهای RQ170 خبر داد و اعلام کرد که این پهپاد دچار نقص فنی در سیستم موقعیت‌یابی خود شده و در جایی سقوط کرده است اما نیروی هوایی قادر به یافتن آن نیست.

با اثبات آمریکایی بودن این پهپاد و موفقیت بی‌نظیر ایران در شکار آن، باراک اوباما رسماً اعلام کرد که از ایران خواسته که آن را به آمریکا بازگرداند اما مقامات ایران در پاسخ به این درخواست، صراحتاً گفتند که هرگز این پهپاد متجاوز را به آمریکا پس نمی‌دهند.

حافظه‌های این پهپاد بعدها توسط نیروی هوافضای سپاه رمزگشایی شده و سپاه به اطلاعات محرمانه و حتی فیلم‌های گرفته شده توسط این پهپاد دست یافته و بخشی از آنها را منتشر کرد.

اسکن ایگل؛  در چنگال نیروی دریایی سپاه پاسداران

دقیقا یک سال از شکار پهپاد آر کیو 170 نیروی دریایی سپاه اعلام کرد، "یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی که در چند روز گذشته با هدف شناسایی و جمع آوری اطلاعات در حال گشت زنی در منطقه عمومی خلیج فارس بود، به محض ورود به حریم فضای جمهوری اسلامی ایران در تور یگان‌های پدافندی و سامانه‌های کنترلی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گرفتار و در اختیار گرفته شده است."

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با اعلام اینکه این پهپاد از نوع اسکن ایگل (Scan Eagle) بوده است، گفته بود: این گونه پرنده‌ها معمولا از روی ناوهای بزرگ به پرواز در می‌آیند.

تجاوز به مرزهای سرزمینی ایران؛ قصه‌ای که تمامی ندارد////////

ناوهواپیمابر نیمیتز زیر سایه موشک‌های سپاه پاسداران

6 اسفند سال 93 و در روز نخست رزمایش بزرگ پیامبر اعظم 9 نیروی دریایی سپاه پاسداران که در تنگه هرمز و خلیج فارس در حال برگزاری بود، یگان موشکی ندسا، 4 فروند موشک کروز ساحل به دریای نصر را به‌سوی مدل ناوهواپیمابر نیمیتز (USS Nimitz) در تنگه هرمز شلیک و آن را با موفقیت هدف قرار داد.

هواپیمای جاسوسی U-2 و پدافند هوایی ایران

امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده وقت قرارگاه پدافند هوایی ارتش در تاریخ 17 آذر ماه سال 93  از اخطار این قرارگاه به یک فروند هواپیمای جاسوسی خبر داد. وی مدل این هواپیما را U-2 و متعلق به نیروی هوایی ارتش آمریکا اعلام کرد.

وی آن زمان گفته بود: هفته گذشته در نقطه‌ای از کشور به این هواپیما اخطار داده شد و سامانه موشکی نیز برای هدف قرار دادن آن آماده شد اما هواپیما به‌محض دریافت اخطار، بازگشت.

تقریبا دو سال بعد از آن ماجرا، امیر اسماعیلی مجددا از یک اخطار به هواپیمای جاسوسی U-2 خبر داد و گفت که، "رزمندگان ما در قرارگاه پدافند هنگامی که در روزهای گذشته به هواپیمای جاسوسی یو 2 آمریکا که قصد تجاوز به مرزهای هوایی کشورمان را داشت، اخطار دادند و هواپیما مجبور به تغییر مسیر خود شد".

تجاوز به مرزهای سرزمینی ایران؛ قصه‌ای که تمامی ندارد////////

تاریخ نشان می دهد که جمهوری اسلامی ایران شرایط مناسبی برای جلوگیری از تجاوزها دارد. آمریکایی‌ها نیز از این موضوع کاملا اطلاع دارند و به هیچ وجه  درگیر جنگ با ایران نخواهد شد. واشنگتن نمی‌خواهد دچار شکست‌های غیرقابل توجیه شود.  اندیشکده «مؤسسه امریکن انترپرایز» به عنوان یکی از شناخته شده ترین و تأثیرگذارترین اندیشکده های آمریکایی با اشاره به موشک های بالستیک ایران و تاریخچه ساخت این موشک ها می نویسد: «سازمان صنایع دفاع ایران که سال ۱۹۸۱ توسط مقامات ایران تأسیس شد، بدون آن که از آمریکا و اروپا تسلیحات وارد کند، تولید، تحقیق و توسعه صنایع دفاعی ایران را به عهده گرفت. وقتی مهندسان ایرانی توانستند موشک های اسکاد را خودشان تولید کنند، زرادخانه موشک های بالستیک ایران تبدیل به نگین انگشتری صنایع دفاعی این کشور شد».

این اندیشکده در تکمیل بحث موشکی ایران آورده است: «یکی از حوزه هایی که ایران در آن به نهایت تخصص رسیده، تولید موشک های بالستیک است. موشک های بالستیک ایران، محور توان انتقام گیری و استراتژی بازدارندگی این کشور هستند و تهران تا کنون روی هیچ بخش دیگری از صنایع دفاعی خود به اندازه موشک های بالستیک سرمایه گذاری و تمرکز نکرده است».

نویسنده گزارش امریکن انترپرایز تأکید می کند که نیروهای نظامی ایران حدود ۲۰ درصد از بودجه رسمی خود را صرف خریدهای خارجی و تحقیق، توسعه، تمرین و آموزش می کند: «بین ۱۲ تا ۱۷ درصد به خرید فناوری و تسلیحات می رسد و بیش از ۳ درصد به تحقیق، توسعه، تمرین و آموزش؛ آماری که بر اساس برخی برآوردها، نسبت به منطقه ای که ایران در آن قرار گرفته به مراتب بالاست و احتمالاً نشانگر عزم راسخ این کشور در زمینه بومی سازی بسیاری از زیرساخت های تسلیحاتی خود است.» شاید بهتر باشد حداقل ترامپ به آمار و اسناد تحلیل‌گران کشور خودش اعتماد کند، شاید کمی از تصمیمات احمقانه ای که می گیرد، کم شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۰۵ تير ۱۳۹۸
زیباکلام در گفتگو با شبکه های معاندبا فک جنباندن گفته بود اگه آمریکا حمله کند یک تیر چراغ برق سالم نمیمونه.ایراد این آدم در جهان بینی مادی و محدود ش است.این آقا اگر ذره این فرد اگر ذره ای فقط ذره ای عشق اباعبدالله در وجودش بود هرگز اینجور حقیرانه پاچه دشمن را نمی خاراند.متاسفانه دیدگاه مادیگرایانه و غیر دینی اش از این آدم یک فرد معلول و ضعیف النفس ساخته و متکی به غرب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۰۵ تير ۱۳۹۸
این آمریکایی ها دنبال این هستن چراغ برق های ایران را بشکنن.خدا را شکر ما چراغ برق های اونا را میشکنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۰۵ تير ۱۳۹۸
مثل اینکه سیاستمداران آمریکا سیلی ویتنام را فراموش کرده اند غافل از اینکه سیلی ایران بسیار محکم‌تر از آن خواهد بود که فکر میکنند . آنها در افغانستان و یمن در مقابل نیروهای فاقد هرگونه سلاح پیشرفته عاجز مانده اند . . افکار عمومی جهان بیشتر از همیشه به ایستادگی ایران و ایرانی احترام می‌گذارد.
United States of America
ناشناس
۱۴:۱۰ ۰۵ تير ۱۳۹۸
.... تو سر ترامپ نادان
United States of America
ناشناس
۱۴:۱۰ ۰۵ تير ۱۳۹۸
انشالله نابودی دشمنان اسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۰۵ تير ۱۳۹۸
با این اقدام دلقکهای کوتوله خلیج فارس حساب خودشان را بکنند که ما با صاحبشان هم شوخی نداریم اونا که جای خود دارند . «دوران بزن و در رو دیگه تمام شده»
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۰۵ تير ۱۳۹۸
درودبرسپاه وارتش
Iran (Islamic Republic of)
سید رضا
۱۱:۵۳ ۰۵ تير ۱۳۹۸
دشمن فقط زبان زور را می فهمد و در برابر طرف قدرتمند ، کرنش می کند ! پس باید ؛ در برابر دشمنان ، تا می توانیم ، قوی باشیم !!
Germany
ناشناس
۱۰:۳۳ ۰۵ تير ۱۳۹۸
ابروی امریکا رفته و ترامپ ااز این بابت بسیار خشمگین است و تحریمهایی هم که کرده هیچ از کار در امد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۰:۱۶ ۰۵ تير ۱۳۹۸
زنده باد صلح اما ظاهرأ آنها نه صلح را میشناسند و نه انصاف را. آنها همواره ایران را تهدید میکنند و این ثابت میکند که ایران باید به پیشرفته ترین سلاح ها مجهز باشد تا در صورت لزوم با زبان و روش خودشان جواب آنها را بدهد. اگر صادق هستند زرادخانه های اتمی خود را از بین ببرند تا جهان به سرعت به سمت صلح حرکت کند
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۰۹:۲۸ ۰۵ تير ۱۳۹۸
ی دیونه ی سنگ میندازه توی چاه صدتا عاقل نمیتونن درش بیارن
حکایت ترامپه.ان شاالله ک جنگی نمیشه.

زنده باد ایران
زنده باد ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۰۵ تير ۱۳۹۸
خداوند عزت و سلامتی عنایت فرماید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۰۵ تير ۱۳۹۸
سللام و عرض ادب
چرا صحبتي در خصوص انهدام هواپيماي مسافري ما وكشتن صدها مسافر بي گناه در آسمان درياي خليج فارس توسط ناو آمريكا به عنوان فجيح ترين اقدام ضدبشري توسط اين رژيم نكرديد؟
Iran (Islamic Republic of)
مرگ بر امریکا و صهیونیسم
۰۱:۴۸ ۰۵ تير ۱۳۹۸
از این منبعد بزنیدشون ما ملت و خدا پشتتونیم شیر مردان سپاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۵ ۰۵ تير ۱۳۹۸
آمريکا اگر ميتوانست تاالان به ايران حمله نظامی کرده بوده جرات حمله به ايران را ندارد
آخرین اخبار