توسعه پایگاه‌های امداد و نجات نیاز خراسان جنوبی

خراسان جنوبی با ۲۲ پایگاه ثابت امداد و نجات جاده‌ای ، برای پاسخگویی و رسیدن به حد استاندارد نیازمند توسعه پایگاه‌های امداد و نجات است.

به گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، شهریاری مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در دیدار با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی گفت : امروزه جمعیت هلال احمر در حوادث جاده‌ای در راستای رهاسازی و اسکان نقش عمده و مهمی ایفا می‌کند.

وی با اشاره به وضعیت پایگاه‌های جاده‌ای هلال احمر خراسان جنوبی افزود : در شرایط استاندارد فاصله بین هر پایگاه جاده‌ای باید ۵۰ کیلومتر باشد این در حالی است که فاصله پایگاه‌ها در برخی از مناطق خراسان جنوبی نزدیک به ۲۰۰ کیلومتر است.

شهریاری با بیان اینکه ۲۲ پایگاه ثابت امداد و نجات در استان اماده پوشش حوادث طبیعی و جاده‌ای است، بیان کرد: برای پاسخگویی و رسیدن به حد استاندارد نیازمند توسعه پایگاه‌ها هستیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت : علی رغم اینکه ۴۸ درصد تصادفات خراسان جنوبی در جاده‌های فرعی اتفاق می‌افتد، امکانات در این نواحی بسیار محدود است.

وی از کمبود خودروی نجات در پایگاه‌های استان خبر داد و افزود: از چهار سال گذشته تا کنون خودروی آمبولانس به هلال احمرخراسان جنوبی اختصاص نیافته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه دو محور از شهرستان طبس فاقد پایگاه جاده‌ای است، افزود: برای احداث هر پایگاه ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

شهریاری بیان کرد: همچنین ایجاد ساختمان برای پایگاه نایبند از اولویت‌های اصلی جمعیت استان بوده که نیازمند توجه ویژه است.

وی با اشاره به شروع عملیات ساخت آشیانه بالگرد در خراسان جنوبی بیان کرد: تا کنون حدود ۸۰۰ میلیون تومان برای این پروژه اعتبار اختصاص یافته و این در حالی است که کل این پروژه ۱۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مجید پورعیسی رئیس سازمان مدیریت و بودجه خراسان جنوبی هم در این دیدار با بیان اینکه باید در روستا‌های با جمعیت بالا و یا شهر‌ها مکانی برای اسکان اضطراری در حوادث طبیعی دیده شود، افزود: برای کاهش تلفات جاده‌ای می‌توان از ظرفیت تمام دستگاه‌ها استفاده کرد.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی بستری از حوادث بوده و نیازمند تجهیز امکانات است، اظهار کرد: برخی از روستا‌ها خشتی و گلی بوده و با اندک حادثه‌ای با مشکل روبرو می‌شود.

انتهای پیام/ک

شروع عملیات ساخت آشیانه بالگرد در خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار