آوایی خبر داد

رسیدگی به پرونده‌ها در دادسرا‌ها ۴ روز کاهش یافت

وزیر دادگستری گفت: متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دادسرا‌ها از ۱۱۰ به ۱۰۶ روز کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید علیرضا آوایی وزیر دادگستری در همایش سراسری قوه قضاییه که امروز (سه‌شنبه چهارم تیرماه) برگزار شد، با ارائه گزارش عملکرد قوه قضاییه اظهار کرد: میزان پرونده‌های ورودی به دادسرا‌ها در سال گذشته ۱۳ میلیون و ۵۶۳ مورد بود که این رقم رشد ۷ دهم درصدی را نشان می‌دهد، همچنین در این مدت ۱۳ هزار و ۵۱۰ پرونده خروجی داشتیم که حاکی از رشد ۶ دهم درصدی در این زمینه است.

وی افزود: متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دادسرا‌ها از ۱۱۰ به ۱۰۶ روز کاهش پیدا کرده است.

آوایی ادامه داد: ۶۰ هزار فقره پرونده وارده به دیوان عالی کشور داشتیم که نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد رشد را نشان می‌دهد، همچنین در دادستانی کل کشور اعمال نظارت بر دادسرا‌های سراسر کشور و رسیدگی به پرونده‌های ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری ۲۱۴ فقره بوده است.

وزیر دادگستری در ارتباط با عملکرد شورا‌های حل اختلاف گفت: میزان ورودی پرونده‌ها در شورا‌های حل اختلاف ۳ میلیون و ۸۷۶ هزار مورد بوده است که نسبت به سال گذشته افزایش ۱۱ درصدی را نشان می‌دهد، لذا علت تغییر صلاحیت شورا‌های حل اختلاف پس از تصویب قانون بوده است.

وی گفت: میزان ورودی پرونده‌های سازمان قضایی نیرو‌های مسلح از ۷۳ به ۷۲ هزار پرونده رسیده است که شاهد کاهش یک درصدی پرونده‌ها و افزایش پرونده‌های مختومه بوده‌ایم.

آوایی در تشریح عملکرد واحد‌های ستادی بیان داشت: محوری‌ترین فعالیت‌های معاونت اول قوه قضاییه نظارت و همگرایی سایر فعالیت‌های قوه است که طی ۹ سال گذشته ۲ هزار و ۸۰۱ جلسه در این خصوص برگزار شده است و اداره امور سخنگویی قوه قضاییه حدود ۴۷ هزار مورد گزارش خبری را طی ۹ سال ارائه داده است.

وزیر دادگستری در تشریح عملکرد معاونت راهبردی قوه قضاییه گفت: تدوین سند تحول قوه قضاییه و برنامه عملیاتی و تهیه بودجه سال ۹۷ از اهم اقدامات این معاونت بوده است، همچنین تهیه و تدوین ۴۵ مورد لایحه و آیین نامه از اهم اقدامات معاونت حقوقی بوده است.

آوایی در تشریح عملکرد مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: الکترونیک مدار کردن کلیه واحد‌های قضایی و فعال کردن سامانه‌های الکترونیک و صدور ۴۰ میلیون ابلاغیه و شکوائیه الکترونیکی از اهم اقدامات این معاونت بوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: قوه قضاییه ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار