فعالسازی واحد‌های تولیدی راکد در اردبیل تسریع می‌شود

استاندار اردبیل گفت: اهتمام برای فعال کردن واحد‌های راکد در سالجاری بیشتر شده و تلاش می‌کنیم میزان واحد‌های راکد را از ۳۴ درصد به زیر ۲۰ درصد برسانیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل صبح امروز در جلسه بررسی روند فعال سازی واحد‌های راکد که با حضور کارکنان حوزه صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد، بر تسریع در شناسایی دلایل رکود و راهکار‌های فعال سازی واحد‌های راکد و نیمه فعال استان تاکید کرد.

وی بیان کرد: برخی واحد‌های صنعتی استان دارای مشکلات مالیاتی، اخذ مجوز، دارایی و تامین سرمایه در گردش هستند که می‌توانیم با رفع این موانع به فعال شدن واحد کمک کنیم.

استاندار اردبیل همچنین پیگیری واحد‌های راکد در تملک بانک‌ها را نیز یادآور شد و افزود: فعال سازی این واحد‌ها نیز باید از سوی بانک‌ها از طریق واگذاری و یا فروش پیگیری شود.

بهنام جو با اشاره به فعال شدن واحد‌های راکد و نیمه فعال در شهرک‌های صنعتی یک و دو گفت: فعال کردن واحد‌های راکد کمک به چرخه اقتصادی و اشتغال جامعه می‌باشد و وظیفه همه مسوولان در حوزه‌های مختلف تلاش برای رفع موانع تولید کنندگان است.

وی همچنین کاهش بروکراسی در دستگاه‌های اجرایی برای حمایت از سرمایه گذاران را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط باید در جذب سرمایه گذار و تسریع در روند اداری اخذ مجوز و فعال کردن واحد‌ها تلاش کنند.

استاندار اردبیل در پایان خواستار استخراج فهرست واحد‌های راکد و نیمه فعال نیازمند سرمایه در گردش برای بازگشت به چرخه تولید شد.

در این جلسه وضعیت واحد‌های راکد و نیمه فعال در شهرک‌های صنعتی استان مطرح و نیازمندی واحد‌ها برای بازگشت به چرخه تولید مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ح

فعال سازی واحدهای تولیدی راکد در اردبیل

برچسب ها: واحد تولیدی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.