هزینه‌های میلیون دلاری فورد برای توسعه خودرهای خودران

شرکت فورد با اختصاص ۱۵ میلیون دلار بودجه به دنبال ایجاد مرکز تحقیقات خودرو‌های خودران در جهت توسعه این فناوری است.

فورد ۱۵ میلیون دلار برای ایجاد یک مرکز تحقیقاتی خودرو‌های خودران هزینه می‌کندبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بنیانگذار شرکت خودرو‌های خودران صنایع فورد (هوش مصنوعی آرگو-Argo Al) با سرمایه گذاری ۱۵ میلیون دلاری در زمینه فناوری هوشمند خودرو خودران به دنبال ایجاد مرکزی پژوهشی در دانشگاه کارنگی ملون در ایالات متحده آمریکا است.


بیشتر بخوانید: فناوری هوشمند فورد، ارتباط تمامی وسایل نقلیه و عابران را فراهم می‌سازد


با توجه به جایگاه ویژه خودرو‌های خودرو در صنایع خودرویی جهان و نقش با پر اهمیت این فناوری در آینده وسایل نقلیه جهان شرکت آرگو به عنوان تولید کننده خودرو‌های خودران فورد مرکز خود در دانشگاه کارنگی را ایجاد می‌کند. هدف از ایجاد این مرکز انجام پژوهش‌های گسترده در حوزه هوش مصنوعی و کارایی آن در شرایط مختلف رانندگی مانند رانندگی در آب و هوای بارانی و برفی است. به اذعان کارشناسان فناوری هوش مصنوعی را به جرات می‌توان اصلی‌ترین خودرو‌های خودران دانست. گفتنی است شرکت آرگو در سال ۲۰۱۶ میلادی توسط گروهی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه کارنگی ایجاد شد.

فورد ۱۵ میلیون دلار برای ایجاد یک مرکز تحقیقاتی خودرو‌های خودران هزینه می‌کند

ایجاد مرکز تحقیقاتی ۱۵ میلیون دلاری فورد برای توسعه فناوری خودرو خودران

اخیرا کارنگی خودرو‌های هوشمند تولید خود را در شهر‌های دیترویت، واشنگتن، میامی و پالو آلتو آزمایش کرد و به دنبال آن است تا در آینده‌ای نزدیک خودرو‌هایی کاملا مستقل را تولید کند. در واقع آرگو به دنبال آن است که با نتایجی که از پژوهش‌های انجام شده در مرکز تحقیقاتی خود بدست می‌آورد، خودرو‌های خودران فورد را به مرحله «دیدن» و «تفکر کردن» واقعی برساند. شرکت فورد در سال ۲۰۱۷ میلادی بودجه معادل ۱ میلیارد دلار را برای همکاری ۵ ساله با آرگو اختصاص داد.

فورد ۱۵ میلیون دلار برای ایجاد یک مرکز تحقیقاتی خودرو‌های خودران هزینه می‌کند

مدیران ارشد فورد تا کنون بار‌ها اعلام کرده‌اند: «فورد برنامه ویژه‌ای برای توسعه و تولید خودرو‌های پیشرفته خودران دارد و این شرکت به دنبال آن است که خود را به عنوان قدرتی برتر در حوزه خودرو خودران در آمریکا و حتی در جهان ثابت کند.» با اینکه فناوری خودرو‌های خودران در چند سال گذشته با جهش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری چشمگیری مواجه شده است، ولی این هنوز جای پیشرفت زیادی در این حوزه وجود دارد و به همین دلیل است که شرکت‌های بزرگ خودرویی در جهان سرمایه‌های انسانی و مالی زیادی را به این فناوری اختصاص می‌دهند.

انتهای پیام/

عزم راسخ فورد برای معرفی خود به عنوان قدرت برتر خودرهای قدرت در آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار