رئیس پلیس راه استان ایلام:

طرح تابستانی پلیس‌راه ایلام آغاز شد

رئیس پلیس راه استان ایلام از آغاز طرح تابستانی پلیس راه از اول تیرماه تا پایان شهریور ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور خبر داد.

طرح تابستانی پلیس‌راه ایلام آغاز شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ;سرهنگ رضا همتی‌زاده رئیس پلیس راه استان ایلام گف:طرح تابستانی پلیس راه از اول تیرماه تا پایان شهریور ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور با مشارکت دستگاه‌های خدماتی و امداد رسان در سطح محور‌های برون‌شهری آغاز خواهد شد.

وی افزود:در مدت اجرای این طرح، حدود ۳۵ تیم گشتی محسوس و ۴ تیم گشتی نامحسوس به صورت شبانه روز در طول محورهای استان اقدام به گشت زنی می‌کنند و با تخلفات سرعت غیرمجاز،سبقت غیرمجاز،استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی،حرکات مارپیچ و عدم استفاده از کمربند ایمنی توسط راننده و سرنشینان که از علل اصلی تصادفات طرح تابستانی سال گذشته بوده،برخورد جدی و بدون اغماض خواهند داشت .

همتی‌زاده ادامه داد: با توجه به نقش مهم تخلفات حادثه‌ساز در وقوع تصادفات رانندگی در مسیرهای برون شهری، چناچه رانندگانی مرتکب دو تخلف حادثه ساز (سبقت-سرعت-حرکات نمایشی-تجاوز از سرعت مجاز بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت-تجاوز به چپ و حرکات مارپیچ) به صورت همزمان گردد برابر بند "د"ماده ۱۰ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی وسیله نقلیه آن ها به مدت ۷۲ ساعت توقیف می‌شود.

همتی‌زاده خاطرنشان کرد:با توجه به اینکه بیشتر تصادفات طرح تابستانی سال گذشته در ۳۰ کیلومتری ورودی و خروجی شهرهای استان بوده که این موضوع بیانگر خستگی و خواب آلودگی رانندگان است،به رانندگان توصیه می شود در صورت احساس خستگی و خواب آلودگی در حین رانندگی،وسیله نقلیه خود را در اولین پارکینگ و یا توقف گاه ایمن پارک کرده و پس از رفع خستگی و استراحت کافی به مسیر خود ادامه دهند .

رئیس پلیس راه استان افزود:با توجه به استفاده برخی از مسافران از ناوگان حمل و نقل عمومی در سفرهای تابستانی،کنترل ویژه این دسته از وسایل نقلیه در دستور کار قرار گرفته و ماموران پلیس راه استان با تخلفات خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از اتوبوس،مینی بوس،ون،تاکسی و....... با جدیت برخورد خواهند داشت.

رئیس پلیس راه استان در پایان گفت: با توجه به کوهستانی و پرپیچ و خم بودن مسیرهای مواصلاتی استان و عدم یکنواختی مسیرهای استان به دلیل عملیات عمرانی و راه سازی،رانندگان محترم با رعایت صبر و حوصله و پرهیز از هرگونه عجله و شتاب بی مورد و توجه به توصیه های پلیسی رانندگی نمایند تا شاهد حوادث دلخراش رانندگی در این ایام در محورهای برون شهری استان نباشیم.

انتهای پیام/با

آغاز طرح تابستانی پلیس راه از اول تیرماه تا پایان شهریور ماه سال جاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.