بلومبرگ: ترامپ به فکر خارج کردن آمریکا از پیمان دفاعی با ژاپن افتاده است

بنا بر اعلام خبرگزاری بلومبرگ، رئیس‌جمهور آمریکا در گفتگو‌های خصوصی درباره خارج کردن این کشور از پیمان دفاعی ۶۰ ساله با ژاپن سخن گفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، شرکت رسانه‌ای بلومبرگ اعلام کرد ­دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، اخیرا در گفتگو‌های خصوصی درباره خارج کردن این کشور از پیمان دفاعی با ژاپن سخن گفته است.

او معتقد است در پیمان دفاعی آمریکا و ژاپن که پس از جنگ جهانی دوم امضا شد، آمریکا مورد بی‌عدالتی قرار گرفته است.

بلومبرگ به نقل از منابع مطلع اعلام کرد با این حال، ترامپ هیچ گامی در این خصوص برنداشته است و چنین اقدامی بسیار نامحتمل است.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور آمریکا معتقد است این پیمان که بیش از ۶۰ سال از عمر آن می‌گذرد، یکجانبه و به ضرر آمریکاست؛ زیرا ارتش ژاپن هیچ تعهدی برای دفاع از آمریکا ندارد.

بلومبرگ همچنین اعلام کرد ترامپ همچنین درباره تلاش برای دریافت غرامت از توکیو بابت جابجایی پایگاه نظامی آمریکا در اوکیناوا سخن گفته است.

رئیس‌جمهور آمریکا با در پیش گرفتن دستور کار معروف به «اول آمریکا»  خواستار موافقت نامه‌های دو طرفه در عرصه سیاست خارجی و تجارت بین‌المللی است. ترامپ در عرصه تجاری نیز پیشتر گفته بود از مازاد تجاری ژاپن با آمریکا ناراضی و خواهان یک موافقت‌نامه دو طرفه برای پرداختن به این مسئله است.

کاخ سفید به درخواست‌ها برای اظهار نظر درباره این گزارش واکنشی نشان نداده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: دونالد ترامپ ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار